Mamajooga-verkkokurssi

Kaipaatko hengähdyshetkiä ja omaa aikaa raskausaikaasi? Kehosi huutaa helpotusta jumeihin ja kremppoihin? Toiveissa luoda hyvät lähtökohdat synnytykseen ja synnytyksestä palautumiselle?

 

Raskausaika kaikkine muutoksiin tuo tullessaan niin suuren onnen kuin joskus myös levottomuuden tuntemuksia. Keho kaipaa uudenlaista liikettä ja huolenpitoa sekä aikaisempaa enemmän lepoa. Myös mieleen nousee ajatuksia ja tunteita, joiden kohtaaminen voi tuntua välillä haastavalta ja energiaa vievältä. Miten siis pitää huolta itsestä ja vauvasta raskausaikana niin hyvin kuin mahdollista?

 

Jos tunnistat itsesi näistä, raskausjooga on ehkä juuri sinua varten!

 

  • Olet epävarma, minkälainen liikunta on turvallista raskauden eri vaiheissa
  • Keho tuntuu kireältä ja kömpelöltä, ja haluaisit lisää rentoutta ja tasapainoa kehoosi
  • Liitos- ja selkäkivut vaivaavat arjessa ja kaipaat niihin helpotusta
  • Olo on stressaantunut ja kuormittunut, ja haluaisit oppia palautumaan paremmin
  • Haluaisit löytää syvemmän yhteyden kohdussa kasvavaan vauvaan
  • Olet kiinnostunut oppimaan lisää hengityksestä synnytyksessä jaksamisen tueksi
"Mamajooga-verkkokurssi oli todellinen pelastus koronakevääseen ja loppuraskauteen. Ihanan lempeä ja asiantunteva Elviira oli kuin ”oma valmentaja”, jonka kanssa treffattiin useasti viikossa kurssin merkeissä. Itse odotan, että pääsen hyödyntämään tulevassa synnytyksessä äänenkäyttöä kivunlievitykseen ja kurssilla opittuja rentoutumiskeinoja.”
Kristiina 27 v.

Miksi joogaa raskausaikana?

 

Jooga on yksi parhaista keinoista valmistautua synnytykseen ja pitää huolta itsestä sekä vauvasta raskauden alkumetreiltä synnytykseen saakka. Suurin osa äideistä kokee jossain vaiheessa raskauttaan huolta ja epävarmuutta siitä, miten raskausaikana tulisi liikkua ja miten synnytys onnistuu. Joogaharjoitukset ovat parhaimmillaan äidille turvasatama, jossa voi kokea rauhan ja luottamuksen tuntemuksia sekä yhteyden tunnetta kohdussa kasvavaan vauvaan!

Raskausajan joogassa huomioidaan kehossa raskauden myötä tapahtuneet muutokset ja vaiheet. Huomion keskipisteessä on erityisesti lantionpohjan ja keskivartalon syvien lihasten vahvistaminen sekä lantion ja selän alueen kireyksien avaaminen. Pääset tutustumaan syvemmin myös omaan hengitykseen sekä sen tarjoamiin voimavaroihin hyvinvoinnin ja synnytyksen tukena. Joogaharjoitukset auttavat synnytykseen valmistautumisessa niin henkisesti kuin fyysisesti ja edistävät synnytyksestä palautumista.

Joogan kautta kasvaa kyky kuunnella kehon viestejä, joiden avulla sinun on mahdollista valita oman ja vauvan turvallisuuden kannalta sopivat tavat liikkua ja pitää huolta itsestä!

Verkkokurssilla tulet oppimaan:

 

  • Turvallisia ja miellyttäviä raskausajan joogaliikkeitä jokaiselle kolmannekselle.
  • Ennaltaehkäisemään raskausajalle tyypillisiä vaivoja kuten selän ja lantion seudun kipuja.
  • Hengittämään paremmin omasi ja vauvan hyvinvoinnin tueksi.
  • Palautumisen ja stressinhallinnan taitoja sekä myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan.
  • Vahvistamaan lantionpohjan lihaksia, mikä nopeuttaa synnytyksestä toipumista.
  • Synnytyksessä tarvittavia taitoja kuten tietoinen hengitys ja rentoutuminen.

Kenelle Mamajooga-verkkokurssi sopii?

 

Mamajooga-verkkokurssi sopii sinulle, joka haluat vahvistaa ja rentouttaa kehoasi, löytää lisää myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan sekä syventää ymmärrystäsi raskausajasta. Kurssin harjoitukset sopivat raskaana oleville raskauden alusta aina synnytykseen saakka. Ohjauksessa huomioidaan raskauden eri vaiheet, jonka vuoksi kurssin harjoitusten tekeminen on sinulle turvallista, joustavaa ja helppoa!

Materiaalit avautuvat sinulle kurssipohjalla viikko kerrallaan ensimmäisen neljän viikon ajan. Tämän jälkeen verkkokurssin kaikki materiaalit on käytössäsi yhteensä 1 vuoden ajan, joten voit tehdä kurssin harjoituksia kätevästi missä ja milloin vain - läpi raskauden jokaisen vaiheen.

Osallistuaksesi verkkokurssillemme, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta tai meditaatioharjoituksista. Jos kuulut riskiryhmiin tai olet epävarma äitiysjoogan soveltuvuudesta sinulle, konsultoithan lääkäriä ennen kurssin aloittamista. Verkkokurssin harjoituksia on mahdollista soveltaa jokaiseen raskauden vaiheeseen!

 

Verkkokurssin teemat:

 

1. viikko: Liikettä ja lepoa läpi raskauden

2. viikko: Hengitys ja stressinhallinta

3. viikko: Vahvuutta kehoon ja lantionpohjaan

4. viikko: Myötätuntoisesti kohti synnytystä

Verkkokurssi sisältää:

 

  • Ohjattuja jooga-, meditaatio- ja rentoutusharjoituksia:  7 joogaharjoitusta, 5 meditaatiota, 3 hengitysharjoitusta ja 2 ääniharjoitusta.
  • Tietoa raskausajan joogasta, stressinhallinnasta, lantionpohjan toiminnasta ja vinkkejä synnytykseen valmistautumiseen.
  • Äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkasen haastattelu suorien vatsalihasten erkaumasta.
  • Vinkkejä harjoitusten soveltamiseen raskauden jokaiselle kolmannekselle. 
  • Mahdollisuuden kysyä ohjaajalta sinua askarruttavia kysymyksiä.

Verkkokurssin harjoitteet:

 

  1. Hetki itselle (hathajooga 25 min)
  2. Tässä ja nyt (meditaatio 6 min)
  3. Tilaa kehoon (hathajooga 33 min)
  4. Tietoisuus vauvasta (meditaatio 10 min)
  5. Lempeä hengitys (meditaatio 10 min)
  6. Lepoa ja rentoutta (yinjooga 40 min)
  7. Vuorosierainhengitys (hengitysharjoitus 7 min)
  8. Lantionpohja tutuksi (hathajooga 20 min)
  9. Rentoutta ja voimaa lantionpohjaan (hathajooga 33 min)
  10. Voimaa ja kestävyyttä kehoon (voimakas hathajooga 50 min)
  11. Resonoiva keho (ääniharjoitus 20 min)
  12. Yoga nidra (rentoutusmeditaatio 15 min)
  13. Synnytystä kohti (hathajooga 15 min)
  14. Myötätuntoa itselle (meditaatio 15 min)

 

Voit maksaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet ja hyödynnä liikuntaetusi!

"Mamajooga-verkkokurssin harjoitteet ovat parasta mitä voit kehollesi raskausaikana tehdä! Kurssiin on koottu avaavia harjoitteita joita keho kaipaa, kun kuormitus muuttuu ja vauva tarvitsee tilaa kasvaakseen. Aktivoivat harjoitteet raskausaikana edesauttavat palautumista synnytyksen jälkeen. Lämmin suositus kurssille!"

Annakaisa Hinkkanen (äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti)

“Mamajooga-kurssi antoi kattavan paketin erilaisia työkaluja raskausajan eri vaiheisiin. Oli ihana antaa kurssin aikana keholle sen kaipaamaa liikettä sekä mielelle rauhaa ja levollisuutta. Oli ihana syventää myös Elviiran lempeässä ohjauksessa yhteyttä vauvaan. Erityisesti pidin siitä, että kurssi on auki vuoden ajan, joten kurssin asioita on todellakin aikaa sisäistää koko raskausajan!”   

Kaisa 34 v.

"Loistavasti toimiva ja selkeästi jäsennelty kokonaisuus! Kaikesta näkyi huolellinen paneutuminen aiheisiin, innostuneisuus ja ammattitaitoinen ohjaus. Tuntui, että ohjaaja puhui juuri minulle ja ohjauksesta välittyi myötätuntoinen tapa kohdata meidät kaikki. Elviiran lempeässä ja varmassa ohjauksessa oli turvallista olla!"
Annika Hytönen (äitiysliikuntaan perehtynyt joogaohjaaja)

Moi, olen Elviira Hyytiä!

Olen kurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Haluan auttaa äitejä nauttimaan raskausajasta, voimaan paremmin sekä luomaan vahvempi yhteys vauvaan jo odotusaikana.

Minulle jooga on yksi keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Nautin siitä, että joogaharjoituksessa voi pysähtyä kuuntelemaan itseä ja omia tarpeita. Intohimoni on tehdä joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi tehdä omaa kehoa kunnioittavaa harjoitusta. Ohjauksessani korostuvat lempeä ja hyväksyvä asenne itseä kohtaan, kannustava ote sekä kyky yhdistää länsimaisen ja itämaisen tiedon parhaat puolet.

Toimin Laive Oy:n toisena omistajana, koulutan mindfulnessiin ja hyvinvointiin liittyvillä teemoilla sekä ohjaan joogaa. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta. Olen erikoistunut äitiysjoogaan sekä synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja.

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi!

Jo yli sata äitiä on nauttinut Mamajooga-verkkokurssin lempeistä joogaharjoituksista ja saanut apua kehon kremppoihin!

 

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden myös tälle verkkokurssille. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Aloita matkasi kohti syvempää yhteyttä niin itseesi kuin vauvaasi!

Hinta 59 €

59,00 Tilaa nyt

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253

info@studiolaive.fi

Uutiskirje