Juoksijan jooga -verkkovalmennus

Haluaisitko saada juoksuaskeleesi rullaamaan keveämmin? 

 

 

Kaipaatko uutta inspiraatiota juoksijan kehonhuoltoon ja mielen rentouttamiseen?

 

 

Tiesitkö, että palautumiseen panostamalla myös juokseminen sujuu paremmin?

Monelle juoksijalle on varmasti tuttua se, että välillä askel takkuaa, kroppa menee jumiin ja hengityskin tuntuu tukkoiselle. Usein taustalla saattaa olla lihasepätasapainoa, puutteellinen juoksutekniikka, haasteita liikkuvuudessa tai liian vähäistä palautumista. Jotta askel voisi rullata sujuvasti, tarvitaan tasapainoa niin harjoittelun kuin levon välillä. Joogan avulla palaudut juoksulenkeistä aiempaa paremmin, kehität kehosi liikkuvuutta ja voimatasoja sekä löydät uuden entistä keskittyneemmän mielentilan juoksuun! 

 

Tämä verkkovalmennus on juuri sinua varten, jos tunnistat itsesi näistä:

 

✔️ Juokseminen tuntuu ajoittain raskaalta ja haluaisit löytää rentoutta juoksuusi

✔️ Kroppa tulee välillä kipeäksi juoksun aikana tai sen jälkeen etkä tiedä miten huoltaa kehoa

✔️ Huomaat, että palautuminen juoksulenkistä on toisinaan hidasta

✔️ Hengittäminen on vaikeaa juoksun aikana ja kaipaat vinkkejä hengitykseen

✔️ Haluat kehittää juoksutekniikkaa ja löytää uutta innostusta juoksuun

 

"Yksi hengitys, yksi liike ja yksi askel

kerrallaan kohti juoksun

ja elämän flowta."

 

Elviira Hyytiä

Miksi jooga on loistava oheisharjoittelumuoto kaikille juoksijoille?

 

Juoksuun tarvitaan kestävyyskunnon lisäksi sopivassa suhteessa kehon liikkuvuutta ja lihasvoimaa. Ilman näitä juoksutekniikka kärsii ja juoksu voi tuntua raskaalta.  Jooga kehittää liikkuvuutta, lihaskuntoa, liikehallintaa ja oman kehon tuntemisen tasoa. Toisin sanoen joogan avulla juoksija voi kehittää juoksun kannalta kriittisiä ominaisuuksia hauskalla ja mukavalla tavalla!

 

Joogan avulla voit kehittää juoksua kokonaisvaltaisesti:

 

1. JUOKSUASENTO- JA TEKNIIKKA: Hyvän juoksuasento edellyttää vahvoja keskivartalon syviä lihaksia ja riittävää liikkuvuutta koko kehossa. Joogan avulla keskivartalon ja jalkojen lihakset vahvistuvat ja samalla saat kehoosi lisää liikkuvuutta. Jooga avaa kireyksiä erityisesti lantion, selän ja jalkojen alueelta, jotka kuormittuvat usein juoksiessa.

2. HENGITYS: Kireydet hengityslihasten ympärillä ja pinnallinen hengitys aiheuttavat juostessa väsymystä ja joskus jopa piston tunnetta kyljessä. Joogan avulla on mahdollista avata ja vahvistaa hengityslihaksia sekä auttaa syventämään hengitystä. Rauhallinen ja syvä palleahengitys auttaa sinua myös käynnistämään palautumisreaktion!

3. PALAUTUMINEN: Jotta jaksat juosta säännöllisesti, on arjen kuormituksen, treenin ja levon hyvä olla tasapainossa. Lempeän joogan aikana hermosto rauhoittuu ja elimistö alkaa korjaamaan itseään. Erityisesti yinjooga toimii syvärentouttavana joogamuotona tukien samalla liikkuvuuden kehittymistä. 

4. OMAN KEHON KUUNTELU: Joogassa huomiota viedään usein sisäänpäin ja pysähdytään aistimaan kehon tuntemuksia. Kasvaneen kehotietoisuuden avulla opit kuuntelemaan kehoasi tarkemmin ja osaat suunnitella myös omaa harjoitteluohjelmaasi ja arkeasi paremmin. Kasvaneesta itseymmärryksestä on hyötyä myös muun elämän kannalta!

Moi, olen Elviira Hyytiä!

 

"Jooga ja juoksu ovat intohimoni ja hyvinvointini lähde. Kilpaurheilutaustani juoksussa on tarjonnut elinikäisen innostuksen juoksua kohtaan. Vaikka juoksutekniikan loputon hiominen on ollut tuttua, vasta joogan kautta olen löytänyt sopivia konkreettisia keinoja juoksun kannalta tärkeiden ominaisuuksien kehittämiseen. Joogan myötä myös palautumisen merkitys on noussut minulle erityisen tärkeäksi juoksun nautinnollisuuden ja arjessa jaksamisen kannalta. Joogan avulla olen löytänyt rentoutta, lennokkuutta ja sinnikkyyttä juoksuuni. Näitä oppeja jaan ilolla ja innostuksella muillekin juoksun ystäville tai juoksusta kiinnostuneille!

 

Joogaohjauksessani korostuvat hyväksyvä asenne itseä kohtaan, kannustava ote sekä kyky yhdistää länsimaisen ja itämaisen tiedon parhaat puolet. Nautin siitä, että joogaharjoituksessa yhdistyvät pehmeällä tavalla kehon voiman ja liikkuvuuden lisääminen sekä oman itsen kuuntelu. Uskon, että jooga sopii ihan kaikille ja erityisesti meille juoksijoille!

 

Toimin Laive Oy:n toisena omistajana, koulutan hyvinvointiin liittyvillä teemoilla ja ohjaan joogaa. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta, ja koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja. Nähdään verkkovalmennuksessa!"

Kun lähdet mukaan tähän verkkovalmennukseen:

 

✔️  Löydät paremman juoksutekniikan ja rullaavamman askelluksen

✔️ Osaat rytmittää ja rauhoittaa hengitystäsi paremmin niin juoksun aikana kuin vapaa-ajallasikin

✔️ Saat haltuun uusia ja juuri juoksijoille suunniteltuja joogaliikkeitä

✔️ Palaudut paremmin monipuolisten joogaharjoitusten avulla

✔️  Löydät vakautta ja päättäväisyyttä mieleesi ja pääset paremmin kohti juoksun flowta!

Miten Juoksijan jooga -verkkovalmennus toteutetaan?

 

Seuraava kolmen viikon yhteislähtö verkkovalmennukseen käynnistyy tiistaina 26.7.! Verkkovalmennus järjestetään suljetussa Facebook-ryhmässä. Joka viikko järjestetään 2 kpl live-lähetyksiä ja saat bonuksena käyttöösi myös pidempiä videoita tallenteena sekä omaksi sinulle jää "17 parasta joogaliikettä juoksijalle -kirjallinen materiaalipaketti". Kaikista live-lähetyksistä jää tallenne eli voit edetä valmennuksessa omalla tahdillasi ja hyödyntää asiantuntijan apua & tukea läpi kurssin!

 

Verkkovalmennuksen materiaalit ovat käytössäsi 31.10.2022 asti eli voit palata niihin useammankin kerran! Verkkovalmennus sopii niin joogan aloittelijoille kuin jatkavillekin joogeillle. Voit olla sunnuntaihölkkäri ja pikakiituri - nämä harjoitukset sopivan jokaiselle!

 

Juoksijan jooga -verkkovalmennus järjestään vain muutaman kerran vuodessa, joten nyt on sun hetki lähteä mukaan! 

1. VIIKKO: KEHONHUOLTORUTIINIT KUNTOON

 

Ensimmäisellä viikolla pureudumme jokaisen juoksijan tärkeimpiin kehonhuoltorutiineihin. Löydät sinun kehollesi sopivat kehoa avaavat ja palauttavat joogaliikkeet ennen ja jälkeen juoksulenkkiä tehtäväksi. Lyhyet joogaharjoitukset yhdistettynä juoksulenkkiisi eivät vie kauan aikaasi, mutta auttavat sinut kohti juoksuflowta ja parempaa palautumista!

Livelähetykset:

  • Tiistaina 26.7. klo 9.30-9.50 Keho vetreäksi ennen lenkkiä - joogaharjoitus (20 min)
  • Torstaina 28.7. klo 15.00-15.20 Keho rennoksi lenkin jälkeen  -joogaharjoitus (20 min)
  • BONUS: “17 parasta joogaliikettä juoksijalle” -kirjallinen materiaalipaketti (tämä jää omaksi myös kurssin jälkeen!)

2. VIIKKO: VAHVA KEHO, VAKAA MIELI

 

Toisella viikolla etsimme lisää vahvuutta kehoon ja sitä myötä myös vakautta mieleen! Löydät tämän viikon aikana täsmäliikkeet, jotka vahvistat erityisesti corea & jalkojasi. Vahvemman kehon avulla jaksat juosta pidempiä matkoja, ylläpidät optimaalisempaa juoksuasentoa ja ennaltaehkäiset rasitusvammoja. Juoksusi rullaa lennokkaammin ja juoksun ilo löytyy helpommin!

Livelähetykset:

  • Tiistaina 2.8. klo 9.30-9.50 Core vahvaksi -joogaharjoitus (20 min)
  • Torstaina 4.8. klo 15.00-15.30 Voimaa jalkoihin -joogaharjoitus (30 min)
  • BONUS: Juoksijan voimakas hathajooga (tallenne 65 min)

3. VIIKKO: HENGITYS JA HERMOSTO TASAPAINOON

 

Kolmannella viikolla etsimme tilaa ja helppoutta hengitykselle, jotta se voisi kulkea paremmin niin juoksulenkin aikaan kuin vapaa-ajallakin! Tutustumme myös super-palauttavaan yinjoogaan, jonka avulla on mahdollista tehostaa palautumista ja löytää lisää liikkuvuutta kehoon. Liikkuvan, vahvan ja hengittävän kehon kombinaatio johtaa sinut helpommin kohti juoksun taivaallista flowta!

Livelähetykset:

  • Tiistaina 9.8. klo 9.30-9.50 Helppoutta hengitykseen -joogaharjoitus (20 min)
  • Torstaina 11.8. klo 15.00-15.30 Hermosto rauhalliseksi -yinjoogaharjoitus (30 min)
  • BONUS: Juoksijan palauttava yinjooga (tallenne 60 min)

"Oon ollut vähän skeptinen joogaa kohtaan, mutta kaverin kautta innostuin lähtemään mukaan valmennukseen. Sain kattavasti vinkkejä siihen, miten voin venytellä kehoa ja saada samalla siinä myös rentoutta mieleen. Askel rullaa kevyemmin ja tiedän miten huoltaa kroppaa kun askel alkaa takkuamaan. Kiitos kattavasta kurssista!"

 

Henkka 38 v.

"Innostuin juoksusta vasta viime vuonna, mutta se vei mut ihan heti mukanaan! Ongelmaksi muodostui nopeasti se että kroppa oli jatkuvasti aivan jumissa. Perusmoka juosta liikaa, liian nopeasti! 😀 Sain tästä valmennuksesta eväät parempaan juoksuasentoon ja juoksutekniikkaa. Kroppa ei jumitu enää niin paljoa juoksulenkillä ja tiedän myös, miten palautella lenkin jälkeen."

 

Mari 45 v.

"Kiitos valtavasti tästä kurssista! Luulin saavani vain muutamat kivat joogaliikkeet, mutta löysinkin juoksun ilon ja flown uudestaan! Elviiran erinomaisilla vinkeillä sain hengityksen toimimaan paremmin juoksun aikana. Ja parasta tässä kaikessa on se, että samat ideat on siirrettävissä kaikkeen muuhunkin liikuntaan. Osaan nyt myös käynnistää palautumisreaktion!"

 

Anniina 29 v.

Rahat takaisin -takuu

 

Mikäli tämä verkkovalmennus ei jostain syystä tunnukaan hyvälle, sinulla on täysi oikeus palauttaa tuote. Uskallamme luvata sinulle 14 päivän rahat takaisin -takuun, mikäli et ole tyytyväinen valmennukseen.

 

Maksamme rahat takaisin tilillesi, emmekä kysy syytä palautukselle. Voit aloittaa valmennuksen siis täysin ilman riskiä. Uskomme kuitenkin, että olet tyytyväinen valmennukseen!

Kokeile tästä lyhyt joogaharjoitus, joka toimii täydellisenä alkulämmittelysarjana juoksijalle ja lähde mukaan verkkovalmennukseen!

Ota juoksijan jooga haltuun ja varaa paikkasi verkkovalmennukseen!

Hinta 64,90 €
Tilaa nyt!

Otamme tällä kurssilla vastaan liikuntaetuuksia (SmartumPay, ePassi, Edenred, Eazybreak, Tyky).

 

Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen tästä!

Studio Laive

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253

info@studiolaive.fi

Uutiskirje