Mindfulness ja lempeä liike -nettikurssi 9.11.-13.12.

 

Tunnetko olosi usein levottomaksi ja sinun on vaikea keskittyä? Keho on kireä ja mielessä pyörii jatkuvasti ajatuksia? Toiveissa hengittävämpi ja tasapainoisempi arki?

 

Moni kokee juuri tällä hetkellä kenties enemmän levottomuuden ja ahdistuksen tunteita kuin aikaisemmin vallitsevan maailmantilanteen vuoksi. Lisäksi kiireinen elämänrytmi ja monenlaiset vaatimukset työssä sekä vapaa-ajalla haastavat meitä uusilla tavoilla. 

 

Jos tunnistat itsesi näistä, mindfulness on kenties sinua varten!

 

  • Sinun on vaikea pysähtyä ja rentoutua, ja haluaisit oppia keinoja rauhoittumiselle
  • Ikävät ajatukset jäävät pyörimään mieleesi, vaikka haluaisit osata irrottautua niistä
  • Haluaisit oppia irrottautumaan liiallisesta suorittamisesta ja itsekriittisyydestä
  • Stressikäyräsi ovat huipussaan etkä tiedä mistä aloittaa tilanteen parantaminen
  • Sinua kiinnostaa itsetutkiskelu ja halua löytää uusia näkökulmia elämääsi
  • Olet kokeillut jo mindfulnessia, mutta et ole saanut vielä tuotua mindfulnessia osaksi arkea

Kokeile tästä lyhyt mindfulness-harjoitus, jonka avulla saat pienen lepohetken päivän keskelle!

Isoin oivallus kurssilla oli se, että läsnäoloa voi ja pitää harjoitella! Ja että sen oppiminen ja oman toiminnan ja ajattelun muuntaminen on mahdollista!

Merja 42 v.

Miksi mindfulness toimii erityisesti juuri nyt?

 

Tietoisuus- ja tunnetaidot ovat yksi toimivimmista ja tutkituimmista itsetuntemuksen ja stressinhallinnan keinoista. Mindfulnessin eli hyväksyvän tietoisen läsnäolon kautta on mahdollista löytää tasapainoa arjen haasteiden kohtaamiseen ja voimavaroja elämään. Kyse ei ole hetkellisestä helpotuksesta, vaan kestävämmästä muutoksesta suhtautumistavassa itseäsi ja ympärillä olevaa kohtaan!

 

Mindfulness tuo Sinussa vähitellen esille:

 

1. Hyväksyntää ja läsnäoloa: Mindfulnessin ydin piilee läsnäolossa ja hyväksynnässä. Säännöllisen harjoittelun kautta tulemme tietoisemmaksi ajatuksistamme, tunteistamme ja kehollisista aistimuksistamme.

2. Myönteisiä tunteita ja myötätuntoa: Mindfulnessissa harjoittelemme kohtaamaan erilaisia tunteita. Emme toista “ole onnellinen” -mantraa mielessämme, vaan pyrimme tulemaan tietoisemmaksi tunteistamme ja löydämme samalla myös lisää myötätuntoista suhtautumistapaa elämäämme kohtaan!

3. Keskittymiskykyä: Ympäristöstä ja mielemme sisältä nousevat ärsykkeet haastavat kykyämme olla läsnä tässä hetkessä. Läsnäolon harjoitusten avulla opit tunnistamaan, mihin asioihin kannattaa tarttua ja mitkä jättää taka-alalle. Fokus on mahdollista löytää uudelleen!

4. Luovuutta: Mindfulnessin avulla saat käyttöösi koko mielesi kapasiteetin ja opit samalla joustavaa ajattelua. Joustava ajattelu tulee tarpeeseen niin työelämässä kuin vapaa-ajalla.

5. Resilienssiä eli selviytymiskyvykkyyttä: Tarvitsemme stressireaktiota vahvistuaksemme, mutta tarvitsemme myös taitoa pysähtyä ja palautua. Itsetuntemuksen lisääntymisen myötä opit tunnistamaan, milloin olet stressaantunut ja milloin kaipaat lepoa.

 

Nettikurssilla tulet oppimaan:

 

  • mindfulnessin perusteita ja ymmärryksen läsnäolon merkityksestä hyvinvoinnille
  • miten tuoda mindfulness osaksi arkea sinulle sopivalla tavalla
  • keinoja tunnistaa kuormituksen merkkejä sinussa ja valita sinulle sopivia palautumisen keinoja
  • myötätuntoista ajattelua itseäsi ja ympärillä olevia kohtaan
  • kohtaamaan rohkeammin tunteiden koko kirjon
  • läsnäolon taidon, joka kulkee mukanasi läpi elämäsi!

Mikä mindfulness?

 

Mindfulness eli tietoinen hyväksyvä läsnäolo on Jon Kabat-Zinnin kehittämä menetelmä, jonka on todettu tieteellisesti vähentävän mm. masennusta, ahdistusta, unettomuutta ja stressiä. Luovuus, positiiviset tuntemukset ja keskittymiskyky paranevat, kun löydämme harjoitusten avulla uudenlaisia suhtautumistapoja elämäämme! 

Mindfulnessin ytimessä ovat erilaiset läsnäolon harjoitukset. Oli lemppariharjoituksesi sitten istumameditaatio, kehomeditaatio, tietoinen kävely, lempeä mindfulnessjooga tai pienet läsnäolon hetket arjessa - tulet löytämään kurssin aikana juuri sinulle sopivan tavan harjoittaa läsnäoloa.

 

Hyväksyvä tietoinen läsnäolo on taito, jonka jokainen voi oppia!

 

Nettikurssi sisältää:

 

  • 5 viikkoteemaa
  • 5 miniluentoa mindfulnessin teemoista
  • 5 kehollista läsnäolon harjoitusta (mindfulnessjooga ja MindfulYin)
  • 5 meditaatioäänitettä
  • kirjallista materiaalia mindfulnessista
  • asiantuntijan ja ryhmän tuen koko kurssin ajan
  • materiaalit käytössäsi vuoden 2020 loppuun asti!

Miten viiden viikon nettikurssi toteutetaan?

 

Osallistuminen kurssille on helppoa ja vaivatonta, sillä kurssi toteutetaan suljetussa Facebook-ryhmässä 9.11.-13.12.. Ryhmässä saat mahdollisuuden jakaa ajatuksia muiden osallistujien ja kurssin ohjaajan kanssa. Asiantuntijan tuki on saatavilla läpi kurssin. Kurssin materiaalit jäävät ryhmään näkyviin koko kurssin ajaksi sekä vuoden 2020 loppuun asti, joten voit palata harjoituksiin useammankin kerran!

 

Voit tulla mukaan Facebook-livelähetyksiin tai katsoa materiaalit milloin tahansa. Et ole siis sidottu tähän aikatauluun, mutta voit hyvin tulla mukaan yhteiseen lähetykseen.

 

  • Maanantaisin klo 10:00-10:30: Luento mindfulnessin teemasta sekä lyhyt mindfulnessharjoitus (30 min)
  • Keskiviikkoisin klo 16:30-17:30: Mindfulnessjooga tai Mindful Yin (60 min)
  • Perjantaisin: Ryhmässä julkaistaan mindfulness-meditaatio äänitteenä (5-20 min)

Kurssin teemat:

Viikko 1: Mindfulnessin perusteet ja harjoitteet

Viikko 2: Läsnäolo osaksi arkea

Viikko 3: Mindfulness stressinhallinnan tukena

Viikko 4: Tunteiden kohtaaminen ja itsemyötätunto

Viikko 5: Mindfulness-asenteet ja askelmerkit tulevaan

Hyvä kombo teoriaa ja käytäntöä! Mulle tulee mieleen kolme sanaa: hyväksyvä, asiantunteva ja inspiroiva. Kiitos!

 

Paula 27 v.

Tykkäsin ohjaajan hyvin lempeästä ja miellyttävästä tavasta ohjata. Sain myös ohjaajalta ihanasti lisävinkkejä omiin akuutteihin haasteisiini. Tuli tunne, että ohjaaja oli aidosti kiinnostunut auttamaan kurssilaisia!

 

Anu 52 v.

Tosi hyvää ohjausta! Oma ymmättys aiheesta parani paljon. Aiemmin olin vain lukenut kirjoja enkä oikein ymmärtänyt.

 

Janne 28 v.

Kenelle Mindfulness ja lempeä liike -nettikurssi sopii?

 

Nettikurssimme sopii sinulle, joka haluat sukeltaa syvemmälle mindfulnessin maailmaan ja löytää elämääsi uusia näkökulmia! Kurssi soveltuu erityisen hyvin ensimmäistä kertaa mindfulnessiin tutustuville, mutta kurssi toimii syventävänä kurssina myös jo aikaisemmin mindfulnessia tehneille.

Lempeän liikkeen harjoitukset sopivat jokaiselle ikään, kuntoon ja taitotasoon katsomatta. Mindfulnessjoogassa teemme lempeää rauhallista liikettä ja MindfulYin-harjoituksessa yinjoogasta tuttuja rentouttavia asentoja. Saat kurssilla lukuisia vaihtoehtoja liikkeiden tekemiseen. Tarvitset kotona vain jonkinlaisen alustan sekä muutaman tyynyn ja viltin. Tärkeintä kehollisissa harjoituksissa eivät ole hienot ja näyttävät liikkeet, vaan tuleminen tietoisemmaksi kehomme tuntemuksista sekä rentoutumisen tunteen tunnistaminen.

 

Olet lämpimästi tervetullut mukaan sellaisena kuin olet!

 

Elviira Hyytiä – stressinhallinta

Heippa, olen Kaisa Peltonen!

 

Tulen kulkemaan mukanasi läpi kurssin ja odotan jo innolla teidän kohtaamistanne!

Olen mindfulness- ja joogaohjaaja sekä loputtoman utelias maailman tutkija. Mindfulnessissa minua kiehtoo sen laaja-alainen vaikutus niin kehon kuin mielen toimintaan. Olen kiinnostunut erityisesti kehotietoisuuden kehittämisestä erilaisten läsnäolon menetelmien kautta, jonka vuoksi olen valinnut tälle kurssille painopisteeksi läsnäolevan liikkeen. Kokemukseni mukaan monille liikkeessä tapahtuva meditaatio on aluksi helpompaa, ja tätä viisautta haluan olla jakamassa eteenpäin myös teille!

Olen Laive Oy:n toinen omistaja, ja pidän mindfulnessiin ja stressinhallintaan liittyvä koulutuksia sekä ohjaan joogaa. Koulutukseltani olen Kasvatustieteiden maisteri (luokanopettaja), ja olen erikoistunut mm. tanssipedagogiikkaan, psykologiaan ja elämänkatsomustietoon. Tällä hetkellä perehdyn tarkemmin TRE-menetelmän ja äänimaljojen rentouttavaan maailmaan. Maailma on täynnä mielenkiintoisia ja toimivia menetelmiä, joiden avulla on mahdollista oppia kokemaan elämää läsnäolevammin ja täyteläisemmin!

 

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi!

Olemme kokeneet mindfulnessin toimivaksi omassa arjessamme ja lukuisat ihmiset ovat saaneet apua läsnäolon harjoituksista!

 

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden kaikille verkossa tapahtuville kursseillemme! Lämpimästi tervetuloa mukaan!

 

Liikuntaetuudet eivät käy mindfulnessiin liittyvillä kursseillamme.

Aloita matkasi kohti läsnäolevampaa ja stressittömämpää arkea!

Hinta 69 €
Yhteystiedot

Laive Oy, Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje