TUNTIKUVAUKSET

Rentouttavat ja palauttavat tunnit:

 

Yinjooga: Kiinalaiseen lääketieteeseen pohjautuva yinjooga rentouttaa ja rauhoittaa niin kehoa kuin mieltä kokonaisvaltaisesti. Tunnin aikana tehdään pitkäkestoisia yinjoogan asentoja, joita tuetaan bolsterin eli putkityynyn, viltin ja tukitiilien avulla. Näin jokaisen on mahdollista löytää omalle keholle juuri sopiva asento. Asennoissa viivytään jopa 3–5 minuuttia, jolloin asennot edistävät hermoston rauhoittumista ja palautumista. Kehon jännitykset ja kireydet hellittävät, ja mielikin pääsee rauhoittumaan. Tunti on rauhallinen, joten pukeuduthan lämpimästi!

Vaikeustaso: erittäin helppo

 

Restoratiivinen jooga: Restoratiivisen joogan tausta on iyengarjoogassa ja se muistuttaa hyvin paljon yinjoogaa. Tunti sisältää lattiatasossa tehtäviä lempeitä asentoja, joita tuetaan jokaisen keholle sopivaksi bolsterin eli putkityynyn, viltin ja tukitiilien avulla. Asennoissa viivytään usein yli 5 minuuttia, jolloin on mahdollista löytää syvä rentouden tila. Harjoituksen fokus on hengityksessä ja kehon jännitysten tiedostamisessa sekä niistä irti päästämisessä. Tunnelma on meditatiivinen, rentouttava ja rauhoittava. Tunti on rauhallinen, joten pukeuduthan lämpimästi!

Vaikeustaso: erittäin helppo

Pehmeät ja rauhalliset tunnit:

 

Pehmeä jooga: Pehmeä jooga on aloittelijaystävällinen ja helppo joogatunti, jossa jooga-asennot tehdään rauhallisesti kehoa kuunnellen ja hengitystä aistien. Tunti koostuu lempeistä avaavista ja kehoa vahvistavista liikkeistä. Pehmeä jooga hellii selkärankaa, parantaa ryhtiä, lisää joustavuutta ja aktivoi kehon syviä tukilihaksia. Tunti johdattaa mieltä rauhoittumaan ja olo kehossa on tunnin jälkeen joustava ja rentoutunut.

Vaikeustaso: helppo

 

Pehmeä jooga + yin: Tällä tunnilla yhdistyvät helppo ja rauhallinen jooga sekä pitkäkestoiset yinjooga-asennot. Tunnin alkupuolella nautitaan aloittelijaystävällisistä jooga-liikkeistä, jotka hellittävät kehon kireyksiä, edistävät liikkuvuutta ja vahvistavat kehoa lempeällä tavalla. Tunnin loppupuolella laskeudutaan yinjoogan rentouttavien asentojen äärelle, joita tuetaan jokaisen keholle sopivaksi bolsterin eli putkityynyn, viltin ja tukitiilien avulla. Asentoihin uppoudutaan 3–5 minuutin ajaksi, jolloin niin keho kuin mieli pääsee rauhoittumaan.

Vaikeustaso: helppo

 

Ilmajooga pehmeä: Tunti on alkeistason ilmajoogatunti, jolle voit osallistua vaikka et olisi koskaan kokeillutkaan ilmajoogaa. Tunnin aluksi kuulet aina ohjeet ilmajoogakankaan turvalliseen käyttöön. Tämä lempeä ilmajoogatunti pitää sisällään mm. selkärangan pidennyksiä, rintakehän avauksia ja kehon syviä tukilihaksia vahvistavia harjoitteita. Tunnilla ei keskitytä näyttäviin akrobaattisiin asentoihin, vaan tavoitteena on rentouden ja kehonhallinnan kehittäminen. Loppurentoutus kankaan sisällä viimeistelee palautuneen ja hyvän olon. Lue lisää ilmajoogasta!

Vaikeustaso: helppo

Voimakkaat ja dynaamiset tunnit:

 

Voimakas hatha: Dynaaminen ja voimakas hathajoogatunti tarjoaa keholle fyysistä rasitusta ja rauhoittaa mieltä haastavuudellaan. Aurinkotervehdykset, seisoma-asennot ja lopun tasapainottavat asennot muodostavat kokonaisuuden, joka kehittää kehonhallintaa, voimaa, vakautta ja liikkuvuutta. Harjoitus on jatkotason harjoitus, mutta siinä käydään aina tarkasti läpi asentojen turvalliset linjaukset. Jokaisen on mahdollista löytää asennoista itselle sopivat variaatiot ja saada näin juuri sopivaa haastetta. Kun löydät asanoihin vakautta, löydät vakautta myös mieleesi!

Vaikeustaso: keskivaikea/vaikea

 

Voimakas flow: Dynaamisessa ja voimakkaassa flowjooga-harjoituksessa liikutaan virtaavasti asennosta toiseen hengityksen johdattamana. Aurinkotervehdykset sekä virtaavat seisoma-asanasarjat ja lattiasarjat muodostavat kokonaisuuden, jossa on mahdollista löytää meditatiivinen liikkeen virtaus. Harjoitus kehittää kehon voimaa, kestävyyttä ja joustavuuutta. Tunti on jatkotason harjoitus, jossa jokaisen on kuitenkin mahdollista muokata liikkeitä itselle sopiviksi erilaisten variaatioiden kautta.

Vaikeustaso: keskivaikea/vaikea

 

Ilmajooga voimakas: Tunti on jatkotason ilmajoogatunti, jolle tullaksesi ilmajoogan perusteet on hyvä olla jo hallussa. Olethan siis tehnyt ilmajoogaa aiemmin vähintään muutaman tunnin ajan, jotta osaat toimia ilmajoogakankaan kanssa turvallisesti! Tunti haastaa kehonhallintaa, liikkuvuutta ja pitää sisällään aina myös jonkin hieman haastavamman ilmajooga-asennon, kuten ylösalaisia asanoita. Ilmajoogaliinan avulla saat tuettua hieman haastavampiakin asanoita turvallisella tavalla ja saat aina vaihtoehtoja asentojen tekemiseen. Lue lisää ilmajoogasta! Ilmajooga voimakas -tunti tulee osaksi viikkolukkaria kesän loppupuolella! 

Vaikeustaso: keskivaikea/vaikea

Tuntien osana:

 

+ meditaatio: Tunnin alussa tai lopussa pysähdytään meditaation äärelle noin 5–15 minuutin ajaksi (esim. Yinjooga + meditaatio). Meditaatio voi olla esim. istuen tehtävä keskittymiskykyä kehittävä harjoitus tai selinmakuulla tehtävä rentoutusharjoitus. Meditaatiossa etsitään mielen vakautta ja syvää läsnäolon tilaa.

 

+ äänimaljat: Tunnin lopuksi (esim. Yinjooga + äänimaljat) pääset nauttimaan äänimaljoilla muodostettavasta syvärentouttavasta äänimaisemasta noin 10–15 minuutin ajan. Äänimaljojen värähtelyt resonoivat kehomme nesteissä, aina solun nesteitä myöten! Äänimaljarentoutus perustuu Peter Hess® -metodin sointukylpyyn. Lue lisää äänimaljarentoutuksesta!

 

+ harmoni: Intialaisen harmonin äänimaailma hellii kehoa ja mieltä joogatunnin osana (esim. Pehmeä jooga + harmoni). Musiikki avustaa ja johdattelee sinua kohti syvempään rentoutumista ja läsnäoloa.

 

+ rumpumeditaatio: Tunnin lopuksi (esim. Pehmeä jooga + rumpumeditaatio) pääset nauttimaan rentouttavasta rummun värähtelystä rumpumeditaation avulla. Rummun värähtely on hyvin maadoittavaa ja rauhoittavaa. Anna rummun soinnin laskea sinut pehmeään syleilyyn!

 

+ eteeriset öljyt: Tunnilla (esim. Yinjooga + eteeriset öljyt) hyödynnetään eteerisiä öljyjä, jotka luovat saliin ihanan tuoksumaailman. Eteeristen öljyjen avulla voidaan tukea rentoutumista ja rauhoittumista, mutta myös virkeyttä ja elinvoimaisuuden löytämistä.

 

+ ilmajoogarentoutus: Tunnilla (esim. Yinjooga + ilmajoogarentoutus) hyödynnetään ilmajoogaliinaa vähintään yhdessä yinjooga-asennossa sekä tunnin lopuksi loppurentoutus vietetään ilmajoogakankaan sisällä leväten. Ilmajoogaliinan sisällä tehtävät yinjooga-asennot on halutessasi mahdollista tehdä myös lattiatasossa.

 

Jäikö sinua mietityttämään jokin asia? Vastaamme mielellämme sinua askarruttaviin kysymyksiin!

Laita meille viestiä info@studiolaive.fi tai soita 041 319 5253.

Yhteystiedot
Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä
041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje