TUNTIKUVAUKSET

Rentouttavat ja palauttavat tunnit:

 

Yinjooga: Yinjooga on tasapainoittava ja rauhoittava harjoitus, jossa mennään pintaa syvemmälle mielen ja kehon tuntemuksiin. Yinjoogan asentoihin uppoudutaan hitaasti hengitystä ja kehoa kuunnellen. Niissä viivytään 3–5 minuuttia. Harjoitus kohdistuu lihaksien lisäksi sidekudoksiin eli faskiaan. Asennot aktivoivat aineenvaihduntaa ja haitalliset kuona-aineet pääsevät poistumaan. Tavoitteena on hermoston rauhoittaminen ja kehon palautumisprosessin käynnistäminen. Tunti on rauhallinen, joten pukeuduthan lämpimästi.

(vaikeustaso: erittäin helppo) 

 

Restoratiivinen jooga: Restoratiivinen jooga on erittäin lempeä ja kokonaisvaltaisesti palauttava harjoitus. Tunti sisältää viipyilyä lattiatasossa tehtävissä rauhoittavissa asanoissa sekä välillä pehmeää hidasta liikettä. Asanoissa käytetään apuvälineitä ja niissä viivytään pitkään antaen kehon painon vaikuttaa aktiivisen lihastyöskentelyn sijaan. Harjoituksen fokus on hengityksessä ja kehon jännitysten tiedostamisessa ja niistä irti päästämisessä. Tunnelma on meditatiivinen, rentouttava ja rauhoittava. Tunti on rauhallinen, joten pukeuduthan lämpimästi.

(vaikeustaso: erittäin helppo)  

 

Yinjooga + äänimaljat: Tällä tunnilla yhdistyvät rauhoittava yinjooga sekä syvärentouttavat äänimaljat! Yinjooga on tasapainoittava joogaharjoitus, jossa mennään pintaa syvemmälle mielen ja kehon tuntemuksiin. Yinjoogan asentoihin uppoudutaan hitaasti hengitystä ja kehoa kuunnellen. Asennoissa viivytään noin 3–5 minuuttia. Tavoitteena on hermoston rauhoittaminen ja kehon palautumisprosessin käynnistäminen. Tunnit lopuksi pääset nauttimaan äänimaljoilla muodostettavasta syvärentouttavasta äänimaisemasta noin 10-15 minuutin ajan. Äänimaljojen värähtelyt resonoivat kehomme nesteissä, aina solun nesteitä myöten! Äänimaljarentoutus perustuu Peter Hess® -metodin sointukylpyyn.

(vaikeustaso: erittäin helppo)  

 

Pehmeät ja rauhalliset tunnit:

 

Pehmeä hatha: Dynaaminen, mutta lempeä harjoitus vahvistaa kehoa ja venyttää aktiivisesti lihaksia. Harjoitus vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja verenkiertoa sekä parantaa mm. ryhtiä ja nivelten joustavuutta. Liikkeet tehdään lempeästi kehoa kuunnellen ja rauhallisessa tahdissa, hengityksen rytmittämänä. Tunti johdattaa mieltä rauhoittumaan ja olo kehossa on tunnin jälkeen joustava ja rentoutunut.

(vaikeustaso: helppo) 

 

Pehmeä flow: Flowjoogassa annetaan energian ja liikkeen virrata. Tunnilla tehdään lempeän dynaamista harjoitusta, jossa liikutaan hengityksen tahdittamana, virtaavasti asennosta toiseen. Harjoitus kehittää lihasten, nivelten ja lihaskalvojen joustavuutta.  Tunnilla pääpaino on rennossa virtaavassa liikkeessä, oman kehon kuuntelussa ja asentojen linjauksissa. Musiikki siivittää tuntia eteenpäin kohti jatkuvaa liikkeen virtaa.

(vaikeustaso: helppo)

 

Pehmeä jooga + yin: Pehmeä jooga + yinjoogatunnilla yhdistyvät pehmeät dynaamiset jooga-asennot ja pitkäkestoiset yinjooga-asennot. Tunnilla tehdään lempeää dynaamista harjoitusta, jossa liikutaan hengityksen tahdittamana asennosta toiseen. Yinjoogan hitaat ja pitkät asanat viimeistelevät rentoutuneen olotilan!

(vaikeustaso: helppo)

 

Voimakkaat ja dynaamiset tunnit:

 

Voimakas hatha: Tunti tarjoaa keholle fyysistä rasitusta ja rauhoittaa mieltä haastavuudellaan. Dynaamisessa harjoituksessa käydään tarkasti läpi eri asentojen linjaukset ja turvallinen suorittaminen. Liikkeet kehittävät kehonhallintaa ja tasapainoa, ja lisäävät kehon voimaa ja joustavuutta. Mieli haastetaan keskittymään kehon tarkkaan kuunteluun, jossa etsitään sopivaa voiman käyttöä ilman liiallista suorittamista.

(vaikeustaso: keskivaikea/vaikea)

 

Voimakas flow: Intensiivistä keskittymistä vaativa tunti auttaa unohtamaan arjen kiireet. Dynaamisessa harjoituksessa liikutaan virtaavasti asennosta toiseen hengityksen johdattamana. Tunnilla yhdistyvät asentojen linjaukset ja meditatiivinen liikkeen virtaus. Tunti synnyttää lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä ja joustavuutta. Kehonhallintaa haastavien asentojen kautta tietoisuus kehosta laajenee. Tunnilla harjoitellaankin oman mukavuusalueen ylittämistä turvallisesti ja leikitellen.

(vaikeustaso: keskivaikea/vaikea)

 

Teematekniikka: Teematekniikkatunnilla uppoudutaan tarkemmin johonkin joogan teemaan. Teemoina voivat olla esim. aurinkotervehdykset, tarkemmat asanoiden linjaukset tai hengitystekniikat. Tunnin aikana pääset syventymään tarkemmin joogan tekniikoihin ja tilaa jää myös kysymyksille. Teematekniikkatunnilta saat yksilöllistä ohjausta, varmuutta ja oivalluksen iloa joogaharjoitukseesi.

(vaikeustaso: helppo/keskivaikea/vaikea)

 

Muut tunnit:

 

Omatoimi-joogatunti: Omatoimi-joogatunnilla pääset tekemään omaa joogaharjoitustasi itsenäisesti. Voit tehdä joogaharjoitusta (esim. voimakkaampaa joogaa tai yinjoogaa), meditoida tai vaikkapa tulla harjoittelemaan jotain asanaa. Salin kaikki jooga-apuvälineet ovat käytössäsi. Tunnilla ei ole ohjaajaa, vaan jokainen osallistuja tekee omanlaistaan harjoitustaan huomioiden muut läsnäolevat. Omatoimi-joogatunti aloitetaan aina samaan aikaan ja jokainen päättää harjoituksen silloin kun tuntuu sopivalle (max 2 h).

(vaikeustaso: helppo/keskivaikea/vaikea)

Jäikö sinua mietityttämään jokin asia? Vastaamme mielellämme sinua askarruttaviin kysymyksiin!

Laita meille viestiä info@studiolaive.fi tai soita 041 319 5253.

Yhteystiedot
Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä
041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje