Mamajooga-verkkokurssi

Kaipaatko hengähdyshetkiä raskausaikaasi?

 

Haluaisitko löytää uusia tapoja pitää huolta itsestäsi ja oppia synnytyksessä tarvittavia rentoutumisen taitoja?

Raskausaika kaikkine muutoksineen tuo tullessaan niin suuren onnen kuin joskus myös levottomuuden tuntemuksia. Keho kaipaa uudenlaista liikettä ja huolenpitoa sekä aikaisempaa enemmän lepoa. Mielessä saattaa myllertää monenlaisia ajatuksia liittyen raskauteen ja synnytykseen. Raskausajan jooga luo onneksi mahdollisuuden pysähtymiselle ja lempeälle läsnäololle - niin itsellesi kuin myös vauvalle!

 

Tämä raskausjoogan verkkokurssi on sinulle, joka haluat...

 

✔️ löytää sinulle sopivan ja turvallisen tavan liikkua raskauden eri vaiheissa

✔️ saada raskausaikaasi lisää tasapainoa ja rentoutta niin kehon kuin mielen tasolla

✔️ oppia uusia joogaliikkeitä helpottamaan mm. liitos- ja selkäkipuja

✔️ vahvistaa lantionpohjan lihaksia ja luoda hyvät edellytykset synnytyksestä palautumiselle

✔️ löytää syvemmän yhteyden kohdussa kasvavaan vauvaan

✔️ oppia lisää hengityksestä ja rentoutumisen taidoista synnytyksen tukena!

"Tämä verkkokurssi oli todellinen pelastus! Ihanan lempeä ja asiantunteva Elviira oli kuin ”oma valmentaja”, jonka kanssa treffattiin useasti viikossa. Odotan erityisesti, että pääsen hyödyntämään kurssilla opittua äänenkäyttöä ja rentoutumiskeinoja synnytyksessä!

 

Kristiina 27 v.

Miksi joogaa raskausaikana?

 

Jooga on yksi parhaista keinoista valmistautua synnytykseen ja pitää huolta itsestä sekä vauvasta raskauden alkumetreiltä synnytykseen saakka. Jooga sopiikin sovellettuna lähes kaikille äideille!

 

1. Raskausajan joogaharjoitukset ovat äidille turvasatama, jossa voi kokea rauhan ja luottamuksen tuntemuksia sekä yhteyden tunnetta kohdussa kasvavaan vauvaan. Ihanaa tässä kaikessa on se, että äidin rentous ja hyvä olo heijastuvat myös vauvaan!

 

2. Raskausjoogassa vahvistetaan lantionpohjan ja keskivartalon syviä lihaksia sekä huolletaan erityisesti lantion ja selän aluetta. Kehon toiminnallisuuden ylläpitäminen ja lempeä vahvistaminen raskausaikana edistävät myös synnytyksestä palautumista.

 

3. Raskausjoogassa tutustutaan hengitykseen ja opitaan hyödyntämään sitä myös synnytyksessä. Joogaharjoitusten tuomat oivallukset hengityksestä, kehon rentouttamisesta ja äänenkäytöstä ovat iso apu äidille läpi synnytyksen - ja myös sen jälkeen!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Kun tulet mukaan kurssille:

 

✔️ pääset tekemään turvallisia ja miellyttäviä raskausjoogan liikkeitä sovellettuna erikseen jokaiselle kolmannekselle

✔️ sinun on mahdollista ennaltaehkäistä ja hoitaa raskausajalle tyypillisiä vaivoja kuten selän ja lantion seudun kipuja

✔️ vahvistat lantionpohjan lihaksia, mikä nopeuttaa synnytyksestä toipumista

✔️ löydät myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan sekä uusia tapoja rauhoittua arjen keskellä

✔️ pääset harjoittelemaan synnytyksessä tarvittavia taitoja kuten tietoista hengitystä, äänenkäyttöä ja rentoutumisen taitoja

 

Kenelle Mamajooga-verkkokurssi sopii?

 

Mamajooga-verkkokurssi sopii sinulle, joka haluat vahvistaa ja rentouttaa kehoasi, löytää lisää myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan sekä syventää ymmärrystäsi raskausajasta. Kurssin harjoitukset sopivat raskaana oleville raskauden alusta aina synnytykseen saakka!

 

Osallistuaksesi verkkokurssillemme, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ohjauksessa huomioidaan raskauden eri vaiheet, jonka vuoksi kurssin harjoitusten tekeminen on sinulle turvallista, joustavaa ja helppoa!

 

Verkkokurssipohja on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Verkkokurssin kaikki materiaalit on käytössäsi yhteensä 1 vuoden ajan, joten sinulla on hyvin aikaa perehtyä harjoituksiin. Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa käymme keskustelua kurssin aikana heränneiden kysymysten pohjalta ja saat lisätietoja raskausajan joogasta. Olen tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

 

Jos kuulut riskiryhmiin tai olet epävarma äitiysjoogan soveltuvuudesta sinulle, kysythän lisää info@studiolaive.fi tai konsultoit lääkäriä ennen kurssin aloittamista. 

Verkkokurssin viikkoteemat:

 

1. viikko: Liikettä ja lepoa läpi raskauden

Ensimmäisen viikon osiossa pääset tutustumaan raskausjoogan periaatteisiin sekä siihen, miten soveltaa joogaharjoitusta raskauden eri vaiheisiin. Lempeät joogaharjoitukset ja meditaatioharjoitukset auttavat sinua löytämään yhteyttä itseesi ja vauvaan.

2. viikko: Hengitys ja stressinhallinta

Toisella viikolla kuulet, miksi stressinhallinta on tärkeää raskausaikana ja saat lukuisia vinkkejä rentoutumisen ja paremman palautumisen tukemiseen. Rauhoittavat hengitysharjoitukset antavat sinulle pieniä, mutta tarpeellisia breikkejä arjen kiireiden keskelle.

3. viikko: Vahvuutta kehoon ja lantionpohjaan

Kolmas viikko on omistettu lantionpohjan vahvistamiseen ja rentouttamiseen. Kuulet myös äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkaselta, mitä jokaisen äidin olisi hyvä tietää erkaumasta niin raskausaikana kuin synnytyksen jälkeenkin!

4. viikko: Myötätuntoisesti kohti synnytystä

Neljäs viikko johdattaa sinut lempeiden jooga- ja ääniharjoitusten äärelle, jotka valmistavat sinua kohti synnytystä. Tutustumme myös myötätunnon käsitteeseen, josta on useimmille hyötyä niin raskausaikana, synnytyksessä kuin vauva-arjessakin.

 

Voit edetä kurssilla omalla tahdillasi ja keskittyen erityisesti niihin osioihin, jotka tuntuvat sinulle raskauden eri vaiheissa tärkeimmille!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 17 kpl eri mittaisia jooga-, meditaatio- ja rentoutusharjoituksia

✔️ Tietoa raskausajan joogasta, rentoutumisesta, lantionpohjan toiminnasta ja vinkkejä synnytykseen valmistautumiseen

✔️ Äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkasen haastattelu suorien vatsalihasten erkaumasta

✔️ Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä

Voit tehdä verkkokurssin harjoituksia ajasta ja paikasta riippumatta juuri silloin kun sinulle sopii! Kurssin materiaalit ovat käytössäsi 1 vuoden ajan!

Jo yli 300 äitiä on nauttinut Mamajooga-verkkokurssin lempeästä raskausjoogasta ja saanut apua kehon kremppoihin!

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden myös tälle verkkokurssille. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

"Ostin teidän kurssin reilu kuukausi sitten ja haluan kiittää miten hyvän kurssin tarjoatte odottajille! Olen saanut kurssista todella paljon hyvää tietoa ja ihania harjoituksia, joita hyödynnän läpi raskauden ja myös synnytyksessä. Olen kurssin avulla löytänyt joogan ihanan lempeyden ja sitä kautta lempeyttä myös itseä kohtaan!"

Riitta 32 v.

"Tämän verkkokurssin harjoitteet ovat parasta, mitä voit kehollesi raskausaikana tehdä! Kurssiin on koottu avaavia harjoitteita joita keho kaipaa, kun kuormitus muuttuu ja vauva tarvitsee tilaa kasvaakseen. Aktivoivat harjoitteet taas edesauttavat palautumista synnytyksen jälkeen. Lämmin suositus kurssille!"

Annakaisa Hinkkanen 29 v. (äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti)

“Mamajooga-kurssi antoi kattavan paketin erilaisia työkaluja raskausajan eri vaiheisiin. Oli ihana antaa kurssin aikana keholle sen kaipaamaa liikettä sekä mielelle rauhaa ja levollisuutta. Erityisesti pidin siitä, että kurssi on auki vuoden ajan, joten kurssin asioita on todellakin aikaa sisäistää koko raskausajan!”   

Kaisa 38 v.

Verkkokurssin harjoitteet:

 

  1. Hetki itselle (hathajooga 25 min)
  2. Tässä ja nyt (meditaatio 6 min)
  3. Tilaa kehoon (hathajooga 33 min)
  4. Tietoisuus vauvasta (meditaatio 10 min)
  5. Lempeä hengitys (meditaatio 10 min)
  6. Liiku ja hengitä pehmeästi (flowjooga 66 min)
  7. Lepoa ja rentoutta (yinjooga 40 min)
  8. Hengitysharjoitus 4 - 6 (hengitysharjoitus 9 min)
  9. Vuorosierainhengitys (hengitysharjoitus 7 min)
  10. Lantionpohja tutuksi (hathajooga 20 min)
  11. Rentoutta ja voimaa lantionpohjaan (hathajooga 33 min)
  12. Voimaa ja kestävyyttä kehoon (voimakas hathajooga 50 min)
  13. Virkistä ja vahvista jalkojasi (voimakas flowjooga 31 min)
  14. Resonoiva keho (ääniharjoitus 20 min)
  15. Yoga nidra (rentoutusmeditaatio 15 min)
  16. Synnytystä kohti (hathajooga 15 min)
  17. Myötätuntoa itselle (meditaatio 15 min)

 

+ paljon muuta lisätietoa harjoitusten yhteydessä!

 

Moi, olen Elviira Hyytiä!

Olen kurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Haluan auttaa äitejä nauttimaan raskausajasta, voimaan paremmin sekä luomaan vahvempi yhteys vauvaan jo odotusaikana.

Minulle jooga on yksi keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Nautin siitä, että joogaharjoituksessa voi pysähtyä kuuntelemaan itseä ja omia tarpeita. Intohimoni on tehdä joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi tehdä omaa kehoa kunnioittavaa harjoitusta. Ohjauksessani korostuvat lempeä ja hyväksyvä asenne itseä kohtaan, kannustava ote sekä kyky yhdistää länsimaisen ja itämaisen tiedon parhaat puolet.

Toimin Laive Oy:n toisena omistajana, koulutan mindfulnessiin ja hyvinvointiin liittyvillä teemoilla sekä ohjaan joogaa. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta. Olen erikoistunut äitiysjoogaan sekä synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja.

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi! Olen tukenasi!

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

Missä vaiheessa raskautta voin aloittaa tämän kurssin?

Mamajooga-verkkokurssi on rakennettu siten, että siihen on mahdollista osallistua missä tahansa vaiheessa raskautta. Tulet kuulemaan jokaisen joogaharjoituksen kohdalla, miten voit soveltaa liikkeitä raskauden eri vaiheissa. Voit edetä omalla tahdillasi ja keskittyä niihin osioihin, jotka tuntuvat raskauden eri vaiheissa sinulle tärkeimmille. Monet joogaharjoitukset soveltuvat tehtäväksi myös synnytyksestä palautumisen tukemiseen!

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja joogaharjoituksia, joita jokaisen on turvallista tehdä kotoa käsin. Erityisesti aloittelevana joogaajana on tärkeää, että pääset perehtymään joogan alkeisiin ja raskausajan joogaan ammattilaisen opastuksella. Näin joogaharjoitusten tekeminen on sinulle turvallista ja mukavaa. Jos kuulut riskiryhmiin tai olet epävarma äitiysjoogan soveltuvuudesta sinulle, kysythän lisää info@studiolaive.fi tai konsultoit lääkäriä ennen kurssin aloittamista. 

Kärsin kovista liitos- ja selkäkivuista. Pystynkö silti tekemään verkkokurssin harjoituksia?

Ehdottomasti! Tällä kurssilla pääset tekemään erityisesti selkää ja lantion seutua vahvistavia sekä rentouttavia liikkeitä. Nämä harjoitukset ovat olleet monelle raskausajan pelastus ja kivut ovat jopa vähentyneet. Lempeä liike on lääkettä myös raskausaikana! Jos kovat kivut ai vaikkapa raskauspahoinvointi estävät juuri nyt sinua liikkumasta, muistathan, että kurssi on käytössäsi 1 vuoden ajan ja se sisältää myös paikallaan tehtäviä rentoutusharjoituksia. 

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia varten?

Verkkokurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Jooga ei ole onneksi välineurheilua!

Entä jos en pidäkään kurssista?

Tällä kurssilla on 100 % tyytyväisyystakuu. Mikäli et syystä tai toisesta pidäkään kurssista, voit palauttaa sen 14 päivän sisällä. Uskon kuitenkin, että tämä verkkokurssi kolahtaa myös sinuun, kuten myös muihin yli 300:n tyytyväiseen kurssilaiseen. Nähdään kurssilla!

Aloita matkasi kohti hyvää oloa ja lempeää raskausjoogaa vaikka heti!

Verkkokurssin hinta 59 €

59,00 Tilaa nyt

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253

info@studiolaive.fi

Uutiskirje