Mamajooga-verkkokurssi

Kaipaisitko lisää rentouttavaa ja vahvistavaa liikettä raskausaikaasi?

 

Haluatko lisätä lempeyttä ja myötätuntoa itseäsi kohtaan?

 

Toiveissa luoda hyvät lähtökohdat synnytykselle?

 

Raskausaika kaikkine muutoksineen tuo tullessaan niin suuren onnen kuin joskus myös levottomuuden tuntemuksia. Keho kaipaa uudenlaista huolenpitoa sekä aikaisempaa enemmän lepoa. Mielessä saattaa myllertää monenlaisia ajatuksia liittyen synnytykseen ja tulevaan. Ja tiedätkö mitä, tämä on ihan ok!

 

Raskausjoogassa sinun on mahdollista pysähtyä oman muuttuvan kehosi äärelle hellien sitä lempeän liikkeen avulla. Samalla pääset kehittämään vahvempaa yhteyttä sisälläsi kasvavaa elämään. Joogamatolla vietetyt hetket johdattavat sinut kohtaamaan raskauden ja synnytyksen levollisin ja luottavaisin mielin!

 

Jos vastaat joihinkin tai kaikkiin kohtiin "kyllä", suosittelen sinua jatkamaan lukemista eteenpäin!

 

✔️ Haluaisin löytää raskausaikaani lisää tasapainoa ja rentoutta niin kehon kuin mielen tasolla

✔️ Haluaisin löytää itselleni sopivan ja turvallisen tavan liikkua raskauden eri vaiheissa

✔️ Haluaisin oppia täsmäliikkeitä helpottamaan raskausajalle tyypillisiä kremppoja (mm. liitos- ja selkäkivut)

✔️ Haluaisin vahvistaa lantionpohjan lihaksia ja luoda hyvät edellytykset synnytyksestä palautumiselle

✔️ Haluaisin oppia lisää hengityksestä ja rentoutumisen taidoista synnytyksen tukena!

"Raskausajan jooga auttaa sopeutumaan muutoksiin ja kokemaan uudet tuntemukset haasteina ja ilonaiheina. Pelko muuttuu ihmetykseksi ja odottaja tuntee ylpeyttä kehonsa kyvystä luoda uutta elämää."

 

 - Malla Rautaparta

Miksi jooga toimii erityisen hyvin raskausaikana?

 

Moni äiti kokeilee joogaa ensimmäistä kertaa juuri raskausaikana ja monet kätilöt suosittelevatkin joogaa raskausajan liikunnaksi. Jooga on yksi parhaimmista keinoista pitää huolta itsestä sekä vauvasta raskauden alkumetreiltä synnytykseen saakka. Raskausjooga sopiikin sovellettuna lähes kaikille äideille!

 

✔️ RENTOUTTA JA RAUHOITTUMISTA RASKAUSAIKAAN

Raskausajan jooga on lempeää liikettä, jossa pysähdytään kuuntelemaan oman kehon tarpeita. Joogaharjoitukset ovat äidille kuin turvasatama, jossa voi kokea rauhan ja luottamuksen tuntemuksia sekä yhteyden tunnetta kohdussa kasvavaan vauvaan. Ihanaa tässä kaikessa on se, että äidin rentous ja hyvä olo heijastuvat myös vauvaan!

 

✔️ KEHO VAHVISTUU LEMPEÄSTI JA TEHOKKAASTI

Raskausjoogassa huolletaan erityisesti lantion ja selän aluetta sekä vahvistetaan lantionpohjan ja keskivartalon syviä lihaksia. Monet raskausajalle tyypilliset kehon kuormitukset ja krempat vähenevät lempeän liikkeen avulla. Kehon toiminnallisuuden ylläpitäminen ja lempeä vahvistaminen raskausaikana helpottavat synnytystä ja edistävät myös synnytyksestä palautumista.

 

✔️ RASKAUSJOOGA VALMISTAA SYNNYTYKSEEN

Raskausjoogassa tutustutaan rauhoittavaan hengitykseen, kehon rentouttamiseen ja myös äänenkäyttöön joogaliikkeiden osana. Erilaiset kivun kohtaamisen meditaatiot ja myötätuntoharjoitukset taas auttavat suhtautumaan haastaviin tunteisiin lempeydellä. Nämä tärkeät oivallukset voivat siirtyvät joogamatolta synnytykseen asti ja toki myöhemmin myös vauva-arkeen!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

"Tämä verkkokurssi oli mulle todellinen pelastus! Ihanan lempeä ja asiantunteva Elviira oli kuin ”oma valmentaja”, jonka kanssa treffattiin useasti viikossa. Odotan synnytystä jopa jo innolla, kun pääsen hyödyntämään kurssilla opittua äänenkäyttöä ja rentoutumiskeinoja!”

 

Kristiina 27 v.

Lisää läsnäoloa ja rentoutta arjen hetkiin 🧡

 

"Moikka, olen Elviira Hyytiä, verkkokurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Ensimmäistä raskauttani varjosti suuret epävarmuuden ja riittämättömyyden tunteet, joiden kohtaamiseen en saanut tarpeeksi tukea. Löysin raskausjoogan toisen ja kolmannen raskauden aikana. Hyvin nopeasti sainkin huomata, miten upealla tavalla joogamatolla saadut oivallukset toivat itseluottamusta ja rauhaa niin raskausaikaan kuin synnytykseen!

 

Olen vakuuttunut siitä, että raskausjooga tuo jokaiselle äidille lisää kykyä luottaa oman kehon viisauteen ja voimavaroihin. Haluankin auttaa äitejä arvostamaan omaa kehoa ja tuntemaan ylpeyttä omaa raskautta kohtaan! Ohjauksessani korostuukin lempeä ja hyväksyvä asenne, kannustava ote sekä kyky yhdistää länsimaisen ja itämaisen tiedon parhaat puolet. "Yes I can" -asenne vahvistuu, kun jokainen löytää joogaharjoituksissani oman tavan liikkua!

 

Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta ja olen erikoistunut äitiysjoogaan sekä synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Toimin myös Laive Oy:n toisena omistajana ja yrittäjänä."

Kun lähdet mukaan tälle verkkokurssille:

 

✔️ pääset nauttimaan turvallisesta ja miellyttävästä raskausjoogasta sovellettuna erikseen jokaiselle kolmannekselle

✔️ sinun on mahdollista ennaltaehkäistä ja hoitaa raskausajalle tyypillisiä vaivoja kuten selän ja lantion seudun kipuja

✔️ löydät myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan sekä uusia tapoja rauhoittua arjen keskellä

✔️ pääset harjoittelemaan synnytyksessä tarvittavia taitoja kuten tietoista hengitystä, äänenkäyttöä ja rentoutumisen taitoja

 

Kenelle Mamajooga-verkkokurssi sopii?

 

Mamajooga-verkkokurssi sopii sinulle, joka haluat vahvistaa ja rentouttaa kehoasi, löytää lisää myötätuntoista asennetta itseäsi kohtaan sekä syventää ymmärrystäsi raskausajasta. Kurssin harjoitukset sopivat raskaana oleville raskauden alusta aina synnytykseen saakka!

 

Osallistuaksesi verkkokurssille, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta ja voit edetä kurssilla omalla tahdillasi. Ohjauksessa huomioidaan raskauden eri vaiheet, jonka vuoksi kurssin harjoitusten tekeminen on sinulle turvallista, joustavaa ja helppoa!

 

Verkkokurssipohja on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Verkkokurssin kaikki materiaalit on käytössäsi yhteensä 1 vuoden ajan, joten sinulla on hyvin aikaa perehtyä harjoituksiin. Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa käymme keskustelua kurssin aikana heränneiden kysymysten pohjalta ja saat lisätietoja raskausajan joogasta. Olen tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

 

Jos kuulut riskiryhmiin tai olet epävarma äitiysjoogan soveltuvuudesta sinulle, kysythän lisää info@studiolaive.fi tai konsultoit lääkäriä ennen kurssin aloittamista. 

Mitä kurssin 4 osiota pitää sisällään?

1. Liikettä ja lepoa läpi raskauden

 

Kurssin jokainen osio sisältää aina teemaan johdattavan miniluennon sekä useamman jooga- tai meditaatioharjoituksen. Ensimmäisessä osiossa pääset tutustumaan raskausjoogan periaatteisiin sekä siihen, miten soveltaa joogaharjoitusta raskauden eri vaiheisiin. Lempeät joogaharjoitukset ja meditaatioharjoitukset auttavat sinua löytämään myös yhteyttä itseesi ja vauvaan!

2. Hengitys ja stressinhallinta

 

Toisessa osiossa kuulet, miksi stressinhallinta on tärkeää raskausaikana ja saat myös lukuisia vinkkejä rentoutumisen & palautumisen tukemiseen. Tutustumme myös hengitystekniikoihin, joita on mahdollista hyödyntää raskausaikana ja synnytyksessä. Lempeät jooga- ja meditaatioharjoitukset sekä rauhoittava Yoga nidra tuovat arkeesi pieniä, mutta tarpeellisia breikkejä! 

3. Vahvuutta kehoon ja lantionpohjaan

 

Kolmas osio on omistettu lantionpohjan vahvistamiseen ja rentouttamiseen. Kuulet myös äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkaselta, mitä jokaisen äidin olisi hyvä tietää erkaumasta niin raskausaikana kuin synnytyksen jälkeenkin!

4. Myötätuntoisesti kohti synnytystä

 

Neljäs osio johdattaa sinut lempeiden jooga- ja ääniharjoitusten äärelle, jotka valmistavat sinua kohti synnytystä. Tutustumme myös myötätunnon käsitteeseen. Doula Viliina Välimäki kertoo sinulle myös parhaat vinkit synnytykseen valmistautumiseen!

Verkkokurssin sisällöt:

 

Luennot- ja haastattelut: Verkkokurssi sisältää 2 kpl miniluentoa ja paljon kirjallista lisätietoa raskausjoogasta. Äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkasen sekä doula Viliina Välimäen haastattelut täydentävät tietämystäsi raskausajasta ja synnytyksestä!

Joogaharjoitukset (9 kpl): Hetki itselle (hathajooga 25 min), Tilaa kehoon (hathajooga 33 min), Liiku ja hengitä pehmeästi (flowjooga 66 min), Lepoa ja rentoutta (yinjooga 40 min), Lantionpohja tutuksi (hathajooga 20 min), Rentoutta ja voimaa lantionpohjaan (hathajooga 33 min), Voimaa ja kestävyyttä kehoon (voimakas hathajooga 50 min), Virkistä ja vahvista jalkojasi (voimakas flowjooga 31 min), Synnytystä kohti (hathajooga 15 min)

Meditaatio-  hengitys- ja ääniharjoitukset (9 kpl): Tässä ja nyt (meditaatio 6 min), Tietoisuus vauvasta (meditaatio 10 min), Lempeä hengitys (meditaatio 10 min), Yoga nidra (rentoutusmeditaatio 15 min), Kivun kohtaaminen lempeästi (meditaatio 13 min), Myötätuntoa itselle (meditaatio 15 min), Resonoiva keho (ääniharjoitus 20 min), Hengitysharjoitus 4 - 6 (hengitysharjoitus 9 min), Vuorosierainhengitys (hengitysharjoitus 7 min)

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 18 kpl eri mittaisia jooga-, meditaatio- ja rentoutusharjoituksia

✔️ Tietoa raskausajan joogasta, rentoutumisesta, lantionpohjan toiminnasta ja vinkkejä synnytykseen valmistautumiseen

✔️ Äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Annakaisa Hinkkasen haastattelu suorien vatsalihasten erkaumasta sekä doula Viliina Välimäen vinkit synnytykseen valmistautumiseen

✔️ Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

 

Missä vaiheessa raskautta voin aloittaa tämän kurssin?

Mamajooga-verkkokurssi on rakennettu siten, että siihen on mahdollista osallistua missä tahansa vaiheessa raskautta. Tulet kuulemaan jokaisen joogaharjoituksen kohdalla, miten voit soveltaa liikkeitä raskauden eri vaiheissa. Voit edetä omalla tahdillasi ja keskittyä niihin osioihin, jotka tuntuvat raskauden eri vaiheissa sinulle tärkeimmille. Monet joogaharjoitukset soveltuvat tehtäväksi myös synnytyksestä palautumisen tukemiseen!

 

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja joogaharjoituksia, joita jokaisen on turvallista tehdä kotoa käsin. Erityisesti aloittelevana joogaajana on tärkeää, että pääset perehtymään joogan alkeisiin ja raskausajan joogaan ammattilaisen opastuksella. Näin joogaharjoitusten tekeminen on sinulle turvallista ja mukavaa. Jos kuulut riskiryhmiin tai olet epävarma äitiysjoogan soveltuvuudesta sinulle, kysythän lisää info@studiolaive.fi tai konsultoit lääkäriä ennen kurssin aloittamista. 

 

Kärsin kovista liitos- ja selkäkivuista. Pystynkö silti tekemään verkkokurssin harjoituksia?

Ehdottomasti! Tällä kurssilla pääset tekemään erityisesti selkää ja lantion seutua vahvistavia sekä rentouttavia liikkeitä. Nämä harjoitukset ovat olleet monelle raskausajan pelastus ja kivut ovat jopa vähentyneet. Lempeä liike on lääkettä myös raskausaikana! Jos kovat kivut ai vaikkapa raskauspahoinvointi estävät juuri nyt sinua liikkumasta, muistathan, että kurssi on käytössäsi 1 vuoden ajan ja se sisältää myös paikallaan tehtäviä rentoutusharjoituksia. 

 

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia varten?

Verkkokurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Jooga ei ole onneksi välineurheilua!

Rahat takaisin -takuu

 

Jo yli 300 tyytyväistä joogia on nauttinut verkkokurssin lempeistä, mutta voimauttavista raskausjoogaharjoituksista. Uskomme, että myös sinä nautit kurssista!

 

Mikäli kurssi ei jostain syystä kuitenkaan tunnukaan hyvälle, sinulla on täysi oikeus palauttaa kurssi. Uskallammekin luvata sinulle 14 päivän rahat takaisin -takuun, mikäli et ole tyytyväinen kurssiin. Maksamme rahat takaisin tilillesi, emmekä kysy syytä palautukselle. Voit aloittaa kurssin siis täysin ilman riskiä!

"Ostin teidän kurssin reilu kuukausi sitten ja haluan kiittää miten hyvän kurssin tarjoatte odottajille! Olen saanut kurssista todella paljon hyvää tietoa ja ihania harjoituksia, joita hyödynnän läpi raskauden ja myös synnytyksessä. Olen kurssin avulla löytänyt joogan ihanan lempeyden ja sitä kautta lempeyttä myös itseä kohtaan! 🥰"

 

Riitta 32 v.

“Oon niin iloinen, että löysin mukaan tälle kurssille! ❤️  Kärsin jo raskauden puolessa välissä inhottavista nivus- ja liitoskivuista, ja sain niihin helpotusta kurssin joogaharjoitusten avulla. Yllätyin, miten yksinkertaiset asennot toivat apua!”

 

Nelli 28 v.

“Olin liikkunut tosi aktiivisesti ennen raskausaikaa. Kun vatsa alkoi kasvaa odotusaikana, aloin olla epävarma kaikesta liikkumisesta. Löysin kurssin avulla onneksi uuden lempeän, mutta tehokkaan tavan liikkua. Oli helpottavaa saada selkeät ohjeet ja tehdä ammattilaisen opastuksella turvallisia harjoituksia!  💪 ” 

 

Kaisa 38 v. 

Jo lähes 600 äitiä on nauttinut Mamajooga-verkkokurssistamme ja saanut apua kehon kremppoihin!

 

Yhtä kattavat raskausjoogakurssit joogastudioilla maksavat yleensä vähintään 120 €. Nyt saat kaiken tämän ja 1 vuoden käyttöajan kurssille vain 59 € hinnalla.

 

Investointisi raskausajan hyvinvointiin niin sinulle kuin vauvallesi maksaa siis vain noin viiden lounaan verran!  🧡

 

 

Jos sulla herää mitä tahansa kysyttävää, vastaan mielelläni: info@studiolaive.fi

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Aloita matkasi kohti hyvää oloa ja lempeää raskausjoogaa vaikka heti!

Verkkokurssin hinta 59 €

59,00 Tilaa nyt

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

Studio Laive

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253

info@studiolaive.fi

Uutiskirje