Virkeyttä ja virtaa aineenvaihduntaan -verkkokurssi

6 viikossa keveyttä kehoon ja rentoutta mieleen

 

- Näin löydät joogasta innostusta liikkumiseen

ja laitat aineenvaihduntasi hyrräämään kuin kehräävä kissa! 

Kokeile tästä maksuton aineenvaihduntaa hellivä joogaharjoitus (23 min)!

… Onko sullekin tuttua se, että aikaa tai jaksamista liikkumiseen ei tunnu löytyvän?

 

 

… Kenties sulla on usein epämukava olo kropassasi etkä tiedä miten helpottaa sitä?

 

 

… Tai ehkä huomaat stressaavasi liikaa ja haluaisit oppia suhtautumaan itseesi armollisemmin?

 

Ootko valmis kuulemaan miksi niin moni on hurahtanut joogaan ja saanut siitä apua turhien kilojen kerääntymiseen, sulatellut jäykkyyksiä kehosta ja samalla löytänyt ihania lepohetkiä arjen keskelle sekä armollisuutta itseä kohtaan?!

 

Jos vastaat joihinkin tai kaikkiin kohtiin "kyllä", suosittelen sinua jatkamaan lukemista eteenpäin!

 

✔️ Haluaisin kokea oloni energisemmäksi - niin kropan kuin pääkopan tasolla!

✔️ Haluaisin löytää hyväksyvää asennetta itseä kohtaan ja kunnioittaa omaa kehoani enemmän.

✔️ Haluaisin vähentää kehon turvotuksia, tukkoista oloa sekä painonnousua.

✔️ Haluaisin tukea suoliston terveyttä ja edistää vatsan toimintaa.

✔️ Haluaisin nauttia helpoista joogaharjoituksia ja kokea onnistumisen elämyksiä!

 

 

“Keho hyötyy liikkeestä ja mieli hiljaisuudesta.”

– Sagyon Mipham

 

Miten voin löytää keveämmän olon joogan avulla?

 

Monella meistä elimistön ja aineenvaihdunnan toiminta on heikentynyt liiallisen kuormituksen, pitkittyneen stressin, huonojen ruokailutottumusten tai liikkumattomuuden myötä. Seuraukset oletkin ehkä huomannut jo arjessasi: olo on väsynyt, paino noussut huomaamattasi, tukkoisuus ja turvotus ovat sulle harmillisen tuttuja juttuja tai ehkä ruokailutottumukset ovat rempallaan.

 

Ensimmäinen hyvä uutinen on se, että laskemalla stressihormonien tasoa, lisäämällä lempeää liikettä arkeen ja kehittämällä uudenlaista suhtautumista ravintoa kohtaan voit tuntea olosi keveämmäksi - niin kehon kuin mielen tasolla!

 

Ja toinen hyvä uutinen: tämä kaikki on mahdollista myös sulle, sillä nämä muutokset eivät vaadi hokkuspokkus-temppuja, vaan enemminkin pieniä muutoksia arjen rutiineihin ja ajatusmalleihin!

 

✔️ LISÄÄ LEMPEÄÄ LIIKETTÄ ARKEEN

Jooga tarjoaa kehoa kunnioittavaa liikettä aivan jokaiselle - niin kankealle, notkealle, polvikipuiselle kuin vähän liikkuneellekin. Joogan liikkeet avaavat ja samalla lempeästi vahvistavat kehoa. Liike auttaa kuona-aineita poistumaan elimistöstä ja edistää ruuansulatuksen toimintaa aktivoimalla verenkiertoa ja nestekiertoa. Joogaharjoituksen kehoon tuoma lempeä lämpö ja rentouden tunne virkistävät samalla myös mieltä. Jooga ei kuitenkaan ole vain kehon harjoitus, vaan samalla myös mielen harjoitus!

 

✔️ STRESSITASOT LASKUUN

Rauhalliset joogaharjoitukset hillitsevät stressiä ja auttavat sinua rentoutumaan. Stressihormonien kuten kortisolin ja adrenaliinin määrä veressä olisi hyvä pysyä aisoissa. Elimistön sokeri- ja rasva-aineenvaihdunta pysyvät parhaiten tasapainossa, kun stressihormonit eivät jää jylläämään verenkiertoomme liian pitkiksi ajoiksi. Myös ruuansulatus toimii parhaiten silloin kun lepohermosto on aktiivinen. Moni onkin kuvannut joogassa parasta olevan sen tuoma rento ja kevyt olotila niin harjoituksen aikana kuin sen jälkeenkin!

 

✔️ ARMOLLISUUUTTA JA ITSETUNTEMUSTA ELÄMÄÄN

Joogan harjoittamisen avulla sinun on mahdollista oppia hyväksyvää asennetta itseäsi kohtaan ja huomaat myös herkemmin, mitä kehosi tarvitsee. Joogaharjoituksessa pääset tutkimaan lempeällä asenteella, mitä omalle kropalle ja mielelle kuuluu. Toisin sanoen opit tuntemaan itseäsi paremmin ja huomaat, että omasta kropasta saa ja kannattaa pitää huolta. Samalla tulet tietoisemmaksi mielen liikkeistäsi ja pystyt päästämään helpommin irti kuormittavista ajatuksista. Sinä olet arvokas juuri tuollaisenaan 🧡

"Lämmin kiitos Elviira! Liian usein innostus erilaisilla kursseilla loppuu yhtä nopeasti kuin alkaakin, mutta kaikeksi yllätyksekseni tein kurssin ihan alusta loppuun saakka! Harjoitukset veivät minut mukanaan ja niistä tuli aina hyvälle tuulelle. Uskomatonta!"

- Ulla 42 v.

Pidettäisiinkö kehoistamme vähän parempaa huolta, jookos? 🧡

 

"Olen Elviira Hyytiä ja mun missio on auttaa ihmisiä löytämään lisää liikettä ja läsnäoloa arjen pyörteisiin, jotta elämästä voisi nauttia enemmän just tässä hetkessä. Mulle jooga on ollut jo melkein 10 vuotta yksi tärkeä keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Jooga ei ole mulle koko elämä, mutta se on yksi olennainen kulmakivi mun hyvinvoinnin ylläpitämisessä - niin mielen kuin kehon tasolla. Joogamatolla voin pysähtyä kuuntelemaan itseä ja omia tarpeita.

Joogan lisäksi tykkään juosta, kävellä metsässä, syödä hyvin (ja herkutella usein) ja puuhata lasteni kanssa. Balanssia elämässä on se, että siihen mahtuu ripaus liikettä, hyppysellinen lepoa ja iso kasa rakkautta niin itseä kuin lähimmäisiäkin kohtaan. 

Intohimoni on tehdä joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi tehdä omaa kehoa kunnioittavaa harjoitusta - niin kankean, notkean, himohiihtäjän kuin sohvalla nautiskelijankin. Mä itse löysin joogan silloin kun koin selkäkipuja enkä voinut enää harrastaa liikuntaa samalla tavalla kuin aikaisemmin. Jooga tarjosi mulle ihanan armollisen tavan suhtautua kehoon. Huomasin, että joogahan ihan oikeasti sopii kaikille sillä sen periaatteisiin kuuluu kehoa kunnioittava liike. Lisää myötätuntoista asennetta itseä kohtaan löysin myöhemmin mindfulnessin avulla.

Näiden kokemusten ansiosta ohjauksessani korostuu lempeä ja hyväksyvä asenne. Tykkään myös yhdistää ohjauksissani länsimaista ja itämaista viisautta. Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja, joten kokemusta molemmista näkökulmista on kerääntynyt vuosien varrella runsaasti. Elämän ei tarvitse olla joko-tai vaan se voi olla myös sekä-että! "

Kun lähdet mukaan tälle verkkokurssille:

 

✔️ pääset nauttimaan aineenvaihduntaa tasapainottavien joogaharjoitusten virkistävistä vaikutuksista

✔️ löydät myötätuntoista ja kunnioittavaa asennetta itseäsi kohtaan

✔️ oivallat uudenlaisen suhteen syömiseen mindfulnessin "tietoisen syömisen" kautta

✔️ nautit rentouttavista hetkistä ja viet stressinhallinnan taitoja osaksi arkea

✔️ pysähdyt luomaan sulle sopivia uusia arjen rutiineja ja kestäviä tapoja hyvinvoinnin tueksi

Minkälainen Virkeyttä ja virtaa aineenvaihduntaan -verkkokurssi on?

 

Virkeyttä ja virtaa aineenvaihduntaan -verkkokurssi tarjoaa sinulle mahdollisuuden kulkea kohti tasapainoista, virkeämpää ja elinvoimaista elämää!

 

Voit suhtautua verkkokurssiin 6 viikon tehostarttina joogan ja hyvinvoinnin maailmaan. Yhtä hyvin kurssi voi auttaa sinua kohti tavoitteitasi hitaammalla tahdilla, sillä materiaalit ovat käytössäsi kokonaisuudessaan 6 kuukauden ajan.  Sinun ei siis tarvitse ottaa stressiä kurssin suorittamisesta. Sinä valitset oman tapasi ja tahtisi tehdä tätä kurssia!

 

Jokaisen viikon aluksi kuulet aina miniluennon viikkoteemasta sekä vapaaehtoisen arkihaasteen. Tämän jälkeen voit tehdä joko lyhyemmän (20 min) tai pidemmän (60 min) joogaharjoituksen - tai vaikka molemmat!

 

Verkkokurssipohja on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa tsemppaan sinua kurssin etenemisen kanssa!

Mitä 6 teemaviikkoa pitää sisällään?

Viikko 1:

Palautuminen haltuun

 

Ensimmäisen viikon miniluennolla (22 min) kuulet, miten pitkäkestoinen stressi heikentää aineenvaihdunnan toimintaa ja ymmärrät, miksi rentoutumisen taito ja erityisesti hyvät yöunet on äärimmäisen tärkeä asia arjessa. Pääset tasaamaan stressikuormia rauhoittavan yinjoogan (63 min) ja lempeän detox-joogan (28 min) avulla. Lähdemme liikkeelle joogan alkeista ja annan sinulle lukuisia vaihtoehtoja joogan asentojen tekemiseen.

Viikko 2:

Aineenvaihduntaan vauhtia

 

Toisen viikon miniluennolla (16 min) ja arkihaasteessa etsimme jokaiselle sopivaa tapaa lisätä liikettä arkeen, sillä aineenvaihduntamme rakastaa sopivassa suhteessa liikettä ja lepoa! Laitamme aineenvaihdunnalle buustia voimakkaamman detox-joogan (62 min) avulla sekä tauotamme työpäivää toimistojoogaharjoituksella (20 min). Toimistojoogassa joogailemme tuolin kanssa, joten se soveltuu tehtäväksi niin kotona kuin työpäivän aikanakin!

Viikko 3:

Tietoinen syöminen

 

Kolmas viikko perehdyttää sinut mindfulnessin "tietoiseen syömiseen" miniluennolla (21 min). Moni on saanut tietoisesta syömisestä apua vatsaoireisiin ja painonhallintaan, sillä ruoan nauttiminen hitaasti ja kunnollinen pureskelu edistävät ruuansulatusta. Huomaat myös herkemmin, milloin olet kylläinen. Pidämme aineenvaihdunnan hyrräämässä hieman voimakkaamman detox-joogan avulla (61 min) ja pääset rauhoittamaan suolistosi toimintaa hathajoogalla (24 min).

Viikko 4:

Suoliston ja sisäelinten hyvinvointi

 

Neljännen viikon miniluennolla (21 min) kuulet, miten suoliston ja sisäelinten hyvinvointi kohenee niin lempeän liikkeen kuin levonkin kautta. Vaikka sulla ei olisi juuri nyt haasteita suoliston kanssa, nämä opit myös ennaltaehkäisevät vaivoja. Suolistoa kutsutaan meidän toisiksi aivoiksi, joten suolistosta kannattaa pitää huolta! Lempeän voimakas detox-jooga (61 min) pitää aineenvaihduntasi vauhdissa ja suolistoa hoitava yinjooga (23 min) tasapainottaa olotilaasi.

Viikko 5:

Vähennä stressiä

 

Viides viikko kannustaa sinua syventymään edelleen stressinhallinnan teemaan, jotta arjessa säilyisi tasapaino aktiivisuuden ja levon välillä. Keskitymme miniluennolla (19 min) ja arkihaasteessa siihen, miten saisimme lisättyä pieniä palauttavia hetkiä arkeen. Pehmeä detox-jooga (62 min) ja rauhoittava hathajooga (20 min) pitävät kehon liikkeessä, mutta stressitasot kurissa. Rentous on siis taattua!

Viikko 6:

Uudet rutiinit osaksi arkea

 

Kuudennella viikolla pysähdymme pohtimaan, miten voit viedä uusia rutiineja arkeesi. Suurin haaste viedä uusia hyvinvointitapoja arkeen on tehdä liian suuria muutoksia kerrallaan. Todistetusti parempi keino on tehdä yksi muutos kerrallaan ja tähän saat apuja miniluennolla (20 min). Voimakas detox-jooga (64 min) ja pehmeä detox-jooga (17 min) kulkevat edelleen matkassamme luoden energiaa ja virtaa elämään!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 6 tehostartin joogan maailman tai tehden harjoituksia omalla tahdillasi 6 kk ajan

✔️ 12 kpl eri helppoja ja innostavia joogaharjoituksia (noin 20-60 min)

✔️ 6 kpl viikkoteemoihin perehdyttävää luentoa (noin 20 min)

✔️ Viikoittaisen arkihaasteen tukemaan tavoitteitasi ja matkaasi kohti virkeämpää arkea

✔️ Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä

 

 

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja ja turvallisia joogaharjoituksia, joita jokaisen on mahdollista tehdä kotoa käsin. Annan myös lukuisia eri vaihtoehtoja joogaliikkeiden tekemiseen eli pienet krempat ja kehon jäykkyys eivät haittaa menoa! 

Minulla on jonkin verran ylipainoa ja kärsin ajoittain nivelkivuista. Uskallanko tulla mukaan?

Ilman muuta! Olen valinnut kurssille helppoja joogaliikkeitä, jonka vuoksi kurssin harjoitukset soveltuvat aivan jokaiselle. Saat harjoitusten lomassa myös lukuisia vaihtoehtoja joogaliikkeiden tekemiseen. Voit myös valita kurssialustalta juuri sinulle mieluisimmat harjoitukset. Osa tykkää tehdä hieman voimakkaampia detox-joogaharjoituksia ja osa taas lempeämpiä. Sinä valitset!

Olen kärsinyt pitkään erilaisista suolisto-oireista, jotka rajoittavat paljon liikkumistani. Soveltuuko tämä kurssi minulle?

Moni on huomannut, kuinka jooga säännöllisesti tehtynä rauhoittaa ja tasapainottaa suoliston toimintaa. Lisäksi verkkokurssin etuna on se, että voit tehdä harjoituksia oman kodin rauhasta ilman aikataulupaineita. Voit siis ajoittaa harjoitukset hetkiin, jolloin vatsasi sen sallii. Jos suolisto-oireesi ovat vakavia ja eikä mikään tunnu auttavan, suosittelen sinua kääntymään rohkeasti lääkärin puoleen!

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia ja kurssia varten?

Verkkokurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Jooga ei ole onneksi välineurheilua! Verkkokurssialustan materiaaleja voit katsoa puhelimelta, läppäriltä tai tabletilta.

Katso tästä lyhyt esittely verkkokurssialustasta!

Rahat takaisin -takuu

 

Jo yli sata tyytyväistä joogia on nauttinut verkkokurssimme virkistävistä joogaharjoituksista ja saanut uutta virtaa elämäänsä! Uskomme, että myös sinä nautit kurssista!

 

Mikäli kurssi ei jostain syystä kuitenkaan tunnukaan hyvälle, sinulla on täysi oikeus palauttaa kurssi. Uskallammekin, luvata sinulle 14 päivän rahat takaisin -takuun, mikäli et ole tyytyväinen kurssiin. Maksamme rahat takaisin tilillesi, emmekä kysy syytä palautukselle. Voit aloittaa kurssin siis täysin ilman riskiä!

"Kurssin sisältö ylitti odotukseni! Tuli luentoa, ohjattua joogaa, arkihaastetta ja asian monipuolista käsittelyä monesti myös itselle uudesta näkökulmasta. Olen erittäin tyytyväinen että osallistuin kurssille sillä arkeeni tarttui monta uutta hyvinvointivinkkiä!"

- Netta 27 v.

"Viikon alun luento herätteli aina viikon teemaan ja harjoitukset olivat selkeitä ja helppoja seurata. Eivät harjoitukset kuitenkaan olleet aina kevyitä, vaan hiki virtasi ja se oli hyvä juttu!! Olotila 6 viikon jälkeen oli todellakin virkeämpi!"

- Anni 38 v.

"Sisältö oli ilahduttavan monipuolinen! Aloittelijakin pääsi hyvin asanoista jyvälle ja aina löytyi omalle keholle sopiva variaatio liikkeistä. Into joogaan syttyi tämän kurssin avulla ja joogaan edelleenkin joka viikko!"

- Liisa 57 v.

Kurssi sisältää tärkeimmät askeleet kohti energisempää arkea ja pysyviä muutoksia arjen rutiineihin. Samalla saat haltuun joogan alkeet!

 

 

12 kpl joogaharjoituksia maksaisi normaalisti studiolla joogatessa 200 € ja 6 kpl innostavia luentoja vähintään saman verran. Tämän verkkokurssin hinta on kuitenkin vain 59 €.

 

 

Investointisi elämänmittaiseen muutokseen maksaa siis vain noin viiden lounaan hinnan!  🧡

 

 

Jos sulla herää mitä tahansa kysyttävää, vastaan mielelläni: info@studiolaive.fi

 

Aloita matkasi kohti virkeämpää arkea nyt!

Hinta 59 €
Tilaa nyt! >>

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

Studio Laive
Yhteystiedot

Laive Oy,  Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje