Mamababyjooga-verkkokurssi

Kaipaatko helpotusta hoivajumeihin ja vahvistavaa liikettä kehollesi?

 

Haluaisitko löytää vauva-arkeesi lisää lepohetkiä, joiden aikana keho ja mieli saavat hellittää?

 

Tai haluaisitko kokea enemmän läsnäoloa ja myötätuntoa vanhemmuuden polullasi?

 

 

 

Vauvan ihastelua, hellää hoivaamista, yhteisiä päiväunia, virkistäviä vaunulenkkejä - mutta yhtä lailla myös katkonaisia yöunia, itkevän vauvan lohduttelua ja jatkuvaa vaipanvaihtoa. Vauva-arki on täynnä kaikkea tätä ja paljon muuta!

 

Moni äiti kaipaa vauva-arjen keskelle helpotusta kehon hoivajumeihin, lempeästi kehoa vahvistavaa liikettä, palauttavia lepohetkiä sekä aikaa omalle itselle. Mamababyjoogassa eli äiti-vauva-joogassa voit rullata joogamaton kotisi lattialle ja joogailla yhdessä vauvan kanssa. Joskus pienikin hetki läsnäollen itselle ja vauvalle tekee ihmeitä!

 

 

Jos vastaat joihinkin tai kaikkiin kohtiin "kyllä", suosittelen sinua jatkamaan lukemista eteenpäin!

 

✔️ Haluaisin aloittaa liikkumisen turvallisesti ja lempeästi synnytyksen jälkeen.

✔️ Haluaisin helpotusta hoivajumeihin ja muihin kehon kireyksiin.

✔️ Haluaisin lisää rentouttavia ja palauttavia hetkiä vauva-arjen keskelle.

✔️ Haluaisin liikkua yhdessä vauvan kanssa ilman aikataulupaineita ja suorittamisen tunnetta.

✔️ Haluaisin oppia lisää läsnäolon ja myötätuntoisuuden taidoista osana vanhemmuutta.

"Tää kurssi toi ihan suunnattoman paljoa iloa meidän vauva-arkeen! Harjoituksia oli tosi kätevä tehdä omaan tahtiin ja vauvakin viihtyi mukana. Tuntuu, että mun keho vahvistui ihan huomaamattakin ja taisin oppia myös vähän paremmin relaamaan 😀 Lämmin kiitos!"

 

Suvi (34 v.) ja Noel-vauva (4 kk)

Miksi äiti-vauva-jooga toimii erityisen hyvin synnytyksen jälkeen?

 

Erityisesti synnytyksen jälkeen kroppa kaipaa aikaa palautumiselle ja hellää hoivaa. Joogan ytimeen kuuluu omaa kehoa kunnioittava liikkuminen ja lempeä läsnäolo omille tuntemuksille. Joogan liikkeet vahvistavat kehoa lempeällä tavalla ja hellittävät samalla kehoon kertyviä jumeja. Joogan jälkeen myös mieli on usein levollisempi ja ajatukset tuntuvat jälleen kirkkaammilta!

 

Joogan avulla voit pitää huolta itsestäsi sekä vauvasta ilman turhaa suorittamisen tunnetta. Kun kaipaat lepohetkeä vauva-arjen keskellä, voit nauttia palauttavasta ja rauhallisesta joogaharjoituksesta. Energisempinä päivinä voit tarttua taas hieman voimakkaampiin ja kehoa vahvistaviin harjoituksiin!

 

✔️ RENTOUTTA JA RAUHAA VAUVA-ARKEEN

Unettomat yöt, intensiivinen hoivaaminen ja joskus kiireinenkin vauva-arki kaipaa vastapainokseen lepoa. Joogaharjoituksen avulla tunnistat paremmin, milloin käyt ylikierroksilla ja milloin on hyvä pysähtyä rauhoittumaan - edes hetkeksi aikaa. Äiti-vauva-jooga solahtaa vauva-arkeen sujuvasti, sillä harjoitukset ovat lyhyitä ja monia harjoituksia on mahdollista yhdistää arjen askareisiin - kuten rauhoittava kävelymeditaatio vauvan kanssa tai hengitysharjoitus imettäessä!

 

✔️ SYNNYTYKSESTÄ PALAUTUMISTA JA VAHVISTUMISTA

Lempeä ja kehoa kunnioittava liike tukee synnytyksestä palautumista ja tuo samalla hyvää oloa koko kroppaan! Äiti-vauva-joogan harjoitukset tukevat erkauman palautumista, vahvistavat lantionpohjan lihaksia ja avaavat kehoon kertyneitä hoivajumeja. Kun kroppaan tulee lisää voimaa ja jumit helpottuvat, on helpompaa nauttia arjen askareista vauvan kanssa ja tuntea olo mukavaksi omassa kehossa!

 

✔️ LÄSNÄOLOA JA MYÖTÄTUNTOISUUTTA VANHEMMUUTEEN

Jooga opettaa meitä asettumaan nykyhetkeen, kuuntelemaan tarpeitamme ja kohtaamaan itsemme sekä muut ympärillä olevat lempeydellä. Läsnäolon taidot tulevat enemmän kuin tarpeeseen äitiyden ja vanhemmuuden polulla. Saatatkin huomata, kuinka jooga- ja meditaatioharjoitusten myötä olet yhä useammin läsnä tässä hetkessä ja tarpeeton levottomuuden tunne saa jäädä taka-alalle. Näin voit keskittyä paremmin olennaisimpaan - eli tähän hetkeen!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

"Mulle oli kyllä ehdottomasti tärkeintä tällä kurssilla se, että sain oikeita ja aitoja lepohetkiä. Välillä lepohetket oli 5 minuuttia ja välillä 20 minuuttia, mutta silti yhtä tärkeitä! Mun synnytyksestä palautuminen ei edennyt mitenkään helposti, mut mun luottamus omaan kropan kykyyn palautua kasvoi päivä päivältä tän kurssin ansiosta. Voin taas nauttia liikkumisesta!"

 

Anni (26 v.) ja Väinö-vauva (6 kk)

Elviira Hyytiä – stressinhallinta

Lempeyttä ja lepohetkiä vauva-arkeen 🧡

 

"Moikka, olen Elviira Hyytiä, verkkokurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Muistan elävästi kuukaudet, jolloin heräilin vauvan kanssa paljon öisin ja hoivaaminen päivisinkin oli intensiivistä. Silloin sain joogahetkistä elinvoimaa itselleni sekä uutta virtaa vauvan kanssa puuhasteluun. 

Olen vakuuttunut siitä, kuinka jooga tuo äideille lisää voimavaroja ja syventää lempeää suhtautumista itse kohtaan. Missionani onkin auttaa äitejä nauttimaan vauva-ajasta ja vahvistamaan lempeää yhteyttä niin itseen kuin vauvaan. Kannustan äitejä ottamaan vauvan rohkeasti mukaan yhteisiin joogahetkiin, joissa on lupa leikkiä ja edetä omaan tahtiin. Pidän siitä, että joogaharjoitukselle ei tarvitse löytää täydellisen rauhallista tai pitkää hetkeä - joskus viisikin minuuttia joogamatolla riittää!

Ohjauksessani korostuvat lempeä ja hyväksyvä asenne, kannustava ote sekä kyky yhdistää länsimaisen ja itämaisen tiedon parhaat puolet.  Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta ja olen erikoistunut äitiysjoogaan sekä synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Toimin myös Laive Oy:n toisena omistajana ja yrittäjänä. Nähdään joogamatolla!"

Kun lähdet mukaan tälle verkkokurssille:

 

✔️ Tuet kehosi palautumista synnytyksestä ja vahvistat kehoasi lempeällä tavalla.

✔️ Sinun on mahdollista ennaltaehkäistä ja hoitaa vauva-arjesta syntyviä hoivajumeja.

✔️ Palaudut paremmin lempeiden joogaharjoitusten avulla, joita voit tehdä yhdessä vauvan kanssa.

✔️ Pääset harjoittelemaan läsnäolon taitoja, joita voit hyödyntää vanhemmuuden polullasi!

 

Kenelle Mamababyjooga-verkkokurssi sopii?

 

Kurssi sopii äideille, joilla on noin 1-15 kuukauden ikäinen vauva. Osaa kurssin harjoituksista, kuten lantionpohjan lihasten tunnistusharjoituksia ja rentouttavia meditaatioita voit tehdä toki jo muutama viikko synnytyksen jälkeen!

 

Voit edetä kurssilla omalla tahdillasi ja valita sieltä juuri sinulle sopivat harjoitukset. Kurssilla tehtävistä joogaliikkeistä annetaan aina erilaisia vaihtoehtoja, jotta palautumisen eri vaiheissa olevat äidit saavat sopivan lempeää haastetta. Et myöskään tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Jooga sopii kyllä jokaiselle!

 

Verkkokurssialusta on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Verkkokurssin kaikki materiaalit on käytössäsi yhteensä 1 vuoden ajan, joten sinulla on hyvin aikaa perehtyä harjoituksiin. Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa voimme keskustella lisää ja saat lisätietoa äiti-vauva-joogasta. Olen tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

 

Jos sinulle on jäänyt raskaudesta tai synnytyksestä kipuja, tai olet epävarma joogan soveltuvuudesta itsellesi tällä hetkellä, kysythän minulta lisää ennakkoon info@studiolaive.fi tai konsultoi lääkäriä ennen kurssin aloittamista.

Miten kurssi etenee?

1. Liikkeelle synnytyksen jälkeen

 

Ensimmäisessä osiossa pääset aloittamaan liikkumisen ja joogan lempeästi yhdessä vauvasi kanssa! Miniluennolla kuulet, miten jooga tukee synnytyksestä palautumista ja miten luotte joogaharjoituksesta vauvan kanssa ihanan yhteisen hetken teille molemmille! Tämän viikon joogaharjoitukset ja kehomeditaatio johdattavat sinut tutustumaan kehoosi ja tutkimaan, mikä tuntuu hyvälle kehossasi juuri nyt. Matka kohti lempeää läsnäoloa ja arjen liikettä on alkanut!

2. Rentoutta ja vahvuutta lantionpohjaan

 

Koska lantionpohjan lihakset kuormittuvat raskauden ja synnytyksen aikana, kaipaavat ne erityistä huomiota synnytyksen jälkeen. Miniluennolla tutustut tarkemmin lantionpohjan lihasten anatomiaan ja pääset testaamaan, löydätkö taas yhteyden lantionpohjan lihaksiisi. Viikon jooga- ja hengitysharjoitus auttavat sinua vahvistamaan ja rentouttamaan lantionpohjaa. Lopulta osaat vahvistaa ja rentouttaa lantionpohjan lihaksia arjen askareiden lomassa lähes huomaamatta!

3. Arjen ergonomia

 

Kolmannessa osiossa pääset viemään joogan oivallukset osaksi vauva-arkea! Miniluennolla kuulet, miten voit pitää kehostasi parempaa huolta esimerkiksi imettäessä tai vauvaa kantaessa. Pääset myös nauttimaan hieman pidemmästä joogaharjoituksesta, joka sulattelee kehoosi kertyneitä jumeja ja palauttaa ojennusta ryhtiisi. Kävelymeditaatio ja hengitysharjoitus syventävät kehotietoisuuttasi ja ovat keino rauhoittua yhdessä vauvan kanssa. Oivallukset ja viisaus harjoituksista siirtyvät arkeesi ja huomaat yhä herkemmin, mitä kehosi kussakin hetkessä tarvitsee. Arjen ergonomiaa parhaimmillaan!

4. Hellitä hartiat

 

Neljännessä osiossa erityisesti niskahartia- ja selän alueelle kertyvät hoivajumit pääsevät hellittämään! Miniluento muistuttaa, miksi jumissa oleva kroppa kaipaa sekä vahvistavaa että rentouttavaa liikettä. Viikon lyhyet joogaharjoitukset kannustavat sinua liikuttelemaan kehoasi aktiivisesti mutta lempeästi. Huomaat, miten jooga säännöllisesti tehtynä ennaltaehkäisee kehosi kremppoja ja helpottaa akuuttejakin jumeja. Läsnäolo ja rauhoittuminen kulkevat osiossa mukana jalkapohjahieronnan muodossa, josta voitte nauttia vauvasi kanssa yhdessä!

5. Palauttavat hetket vauva-arjessa

 

Palautumista ja lepohetkiä jos mitä kannattaa vaalia vauva-arjessa! Viikon miniluennon avulla ymmärrät tarkemmin palautumisen periaatteita ja pääset tutkimaan, miten voit löytää lisää rentoutumishetkiä vauva-arkeen. Tässä osiossa tutustut myös monen äidin suosikkijoogaan eli yinjoogaan, joka rauhoittaa hermostoa ja hiljentää ajoittain levottomana poukkoilevaa mieltä. Meditaatioiden kautta pääset tutkimaan myötätuntoista suhtautumistapaa ja löydät lisää armollisuutta itseäsi ja vauvaa kohtaan. Rauha ja läsnäolo joogamatolta siirtyvät huomaamatta arkeesi!

6. Voimaa kehoon

 

Kun lantionpohjan ja keskivartalon lihastesi tuki on hiljalleen vahvistunut kurssi aiempien osioiden harjoitusten avulla, olet valmis siirtymään kohti voimakkaampia joogaharjoituksia. Miniluennolla saat kannustusta ja itseluottamusta siihen, että voit liikkua yhä monipuolisemmin. Viikon joogaharjoitukset vahvistavat erityisesti keskivartaloa ja jalkoja, ja saavat olosi tuntumaan virkeämmältä sekä energisemmältä. Näiden ja kaikkien muidenkin kurssin harjoitusten myötä tunnet olosi entistä vahvemmaksi - niin kehon kuin mielen tasolla!

Verkkokurssin sisällöt:

 

Luennot (6 kpl): Verkkokurssi sisältää 6 kpl miniluentoa (6-16 min) johdattaen sinut aina osion teemaan sekä kirjallisessa muodossa teemaan liittyvää lisätietoa.

Joogaharjoitukset (10 kpl): Lempeästi liikkeelle joogaharjoitus (25 min), Silityksiä vauvalle ja lempeä herätys keholle (16 min), Lantionpohjan tuki (11 min), Vahvuutta coreen (45 min), Vetreyttä koko keholle (56 min), Niska-hartiaseutu rennoksi (10 min), Sulata hoivajumit (36 min), Rauhan hetki yinjooga (46 min), Energian buustaus (48 min), Vahvat jalat (13 min)

Meditaatio- ja hengitysharjoitukset (7 kpl): Lempeän asenteen kehomeditaatio (14 min), Kymmenen hengitystä -hengitysharjoitus (9 min), Kävelymeditaatio (10 min), 3-4-6 -hengitysharjoitus (9 min), Jalkapohjahieronta vauvalle (11 min), Yoga nidra (16 min), Myötätuntoinen hetki -meditaatio (7 min)

Kirjallinen liikemateriaalipankki: Saat omaksesi myös 21-sivuisen Mamababyjoogan liikemateriaalipankin, josta sinun on helppoa poimia parhaat äiti-vauva-joogan liikkeet arkeesi!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 17 kpl monipuolisia ja eri mittaisia jooga-, hengitys- ja meditaatioharjoituksia 

✔️  6 kpl lyhyitä luentoja ja tietoa synnytyksestä palautumisen tueksi

✔️ Ohjaajan tuki läpi kurssin suljetussa Facebook-ryhmässä

✔️ Muiden kurssilaisten tuki ja kannustus yhteisessä Facebook-ryhmässä

✔️ Kirjallinen materiaalipaketti, josta sinun on helppoa poimia parhaat joogaliikkeet eri hetkiin!

 

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

 

Kuinka pian synnytyksen jälkeen voin aloittaa kurssin?

Osan tämän kurssin harjoituksista voit aloittaa jo muutama viikko synnytyksen jälkeen, kuten lantionpohjan lihasten tunnistusharjoitukset ja rentouttavat meditaatio- ja hengitysharjoitukset. Sinun ei siis tarvitse odottaa jälkitarkastukseen asti, vaan voit tulla mukaan jo ennen sitä. Kurssilla tehtävistä joogaliikkeistä annetaan aina erilaisia vaihtoehtoja, jolloin palautumisen eri vaiheissa olevat äidit saavat sopivan lempeää haastetta. Jos sinulla on jäänyt kipuja raskausajasta tai synnytyksestä tai jokin asia kehosi toipumisessa huolettaa erityisesti, voit konsultoida lääkäriä tai äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeuttia ennen kurssin aloittamista. 

 

Minkä ikäisen vauvan kanssa voin tulla mukaan kurssille?

Moni äiti on huomannut, että vauvan kanssa joogaaminen on helpointa, kun vauva ei vielä liiku kovin paljoa, joten tämän vuoksi suosittelen yleensä kurssia äideille joilla on noin 1-15 kk ikäinen vauva. Voit silti aivan hyvin tulla mukaan myös vanhemman tai hyvin liikkuvaisen vauvan kanssa. Kaikki kurssin harjoitukset on myös mahdollista tehdä ilman vauvaa!

 

Kärsin ajoittaisesta selkäkivuista ja virtsan karkailusta. Pystynkö silti tekemään verkkokurssin harjoituksia?

Ehdottomasti! Tällä kurssilla pääset tekemään erityisesti selkää ja lantionpohjan lihaksia vahvistavia sekä rentouttavia liikkeitä. Näistä harjoituksista on siis apua myös virtsan karkailuun. Kurssimme harjoitukset ovat olleet monelle vauva-arjen pelastus ja monet kehon krempat ovat jopa vähentyneet. Jos et ole vielä valmis hieman voimakkaampien harjoitusten äärelle muistathan, että kurssi on käytössäsi 1 vuoden ajan ja kurssi sisältää myös paljon paikallaan tehtäviä rentoutusharjoituksia. 

 

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja joogaharjoituksia, joita jokaisen on turvallista tehdä kotoa käsin. Erityisesti aloittelevana joogaajana on tärkeää, että pääset perehtymään joogaan ammattilaisen opastuksella. Näin joogaharjoitusten tekeminen on sinulle turvallista ja mukavaa. 

 

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia varten?

Kurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Vauvalle voit varata oman mattosi viereen viltin tai muun lämpimän alustan ja mieluisia leluja. Jooga ei ole onneksi välineurheilua!

Rahat takaisin -takuu

 

Jo yli 100 tyytyväistä äitiä ja vauvaa on nauttinut verkkokurssin lempeistä joogaharjoituksista. Uskomme, että myös sinä nautit kurssista!

 

Mikäli kurssi ei jostain syystä kuitenkaan tunnukaan hyvälle, sinulla on täysi oikeus palauttaa kurssi. Uskallammekin luvata sinulle 14 päivän rahat takaisin -takuun, mikäli et ole tyytyväinen kurssiin. Maksamme rahat takaisin tilillesi, emmekä kysy syytä palautukselle. Voit aloittaa kurssin siis täysin ilman riskiä!

"Elviiran ohjaus on parasta! Ohjeet olivat aina selkeitä ja liikkeet turvallisen tuntuisia. Harjoitusten lempeä tunnelma välittyi ruudun läpi ja auttoi mua rauhoittumaan. Yllätyin, miten helppoa ja mukavaa oli tehdä joogaharjoituksia, vaikka en tiennyt joogasta ennen tätä mitään."

 

Tiina (40 v.) ja Pihla-vauva (3 kk)

"Vaikka olin jo ehtinyt aloittaa treenaamisen synnytyksen jälkeen, sain paljon hyödyllistä tietoa ja kivoja harjoituksia tältä kurssilta. Kurssi toi tekemiseeni malttia, sillä muuten olisin syöksynyt aivan liian nopeasti turhan voimakkaisiin liikkeisiin! Mahtavaa oli myös, että lantionpohjan lihaksia vahvistavat harjoitukset tuli kerrankin tehtyä, sillä niitä en meinaa yksin muistaa tehdä!"

 

Venla (28 v.) ja Iiris-vauva (12 kk)

"Kiitos tämän kurssin, sain helpotusta toivottaman jumissa oleviin hartioihin! Monet liikkeistä tuntuivat aivan ihanilta ja auttoivat myös selkäkipuihini. Minulle sopivat hyvin varsinkin kurssin lyhyet harjoitukset, sillä niitä oli helppo tehdä vauvan kanssa yhdessä."

 

Jasmine (24 v.) ja Robert-vauva (8 kk)

Äiti-vauva-jooga on ollut arjen pelastus jo yli sadalle äidille! Erityistä kiitosta kurssimme on saanut harjoitusten monipuolisuudesta. Välillä on aikaa tehdä lyhyempi harjoitus ja välillä pidempi!

 

Yhtä kattavat kurssit joogastudioilla maksavat yleensä vähintään 120 €. Nyt saat kaiken tämän ja 1 vuoden käyttöajan kurssille vain 59 € hinnalla!

 

Investointisi hyvinvointiin niin sinulle kuin vauvallesi maksaa siis vain noin viiden lounaan verran!  🧡

 

 

Jos sulla herää mitä tahansa kysyttävää, vastaan mielelläni: info@studiolaive.fi

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Aloita matkasi kohti äiti-vauva-joogaa ja lähde mukaan kurssille nyt!

Hinta 59 €
Tilaa tästä!

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

 

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje