Mamababyjooga-verkkokurssi

Haluaisitko tehdä joogaharjoituksia yhdessä vauvasi kanssa?

 

Kaipaatko hengähdyshetkiä vauva-arkeen, lisää energiaa ja lempeää liikettä synnytyksestä palautumisen tueksi?

Mamababyjooga eli äiti-vauva-jooga on vauva-arjen pelastus! Voit rullata joogamaton kotisi lattialle ja nauttia kehoa sekä mieltä hoitavista harjoituksista yhdessä vauvan kanssa. Jooga innostaa sinut lempeän liikkumisen äärelle ja tukee synnytyksestä palautumista. Verkkokurssin joogaharjoitukset on helppoa ottaa osaksi joskus kiireistäkin arkea, sillä monet harjoituksista ovat lyhyitä mutta silti tehokkaita!

 

Tämä verkkokurssi on sinulle, joka haluat...

 

✔️ aloittaa liikkumisen turvallisesti ja lempeästi synnytyksen jälkeen

✔️ nauttia monipuolisista pienten lasten äideille suunnitelluista joogaharjoituksista

✔️ vahvistaa nousujohteisesti lantionpohjan ja keskivartalon lihaksia

✔️ luoda hyvät edellytykset synnytyksestä palautumiselle

✔️ löytää lisää rentouttavia ja palauttavia hetkiä vauva-arjen keskelle

✔️ lisää virkistävää ja vuorovaikutteista puuhaa yhdessä vauvan kanssa

"Tää kurssi toi ihan suunnattoman paljoa iloa meidän vauva-arkeen! Harjoituksia oli tosi kätevä tehdä omaan tahtiin ja vauvakin viihtyi mukana. Tuntuu, että mun keho vahvistui ihan huomaamattakin! Kiitos!"

 

Suvi (34 v.) ja Noel-vauva (4 kk)

Miksi äiti-vauva-joogaa synnytyksen jälkeen?

 

1. Jooga on turvallinen ja rauhallinen liikkumismuoto, johon ei tarvita erityisiä välineitä tai äidin "omaa aikaa." Joogaharjoituksia voit tehdä helposti ja mukavasti yhdessä vauvan kanssa kotoa käsin. Yhteinen joogaharjoitus ja läsnäoloharjoitukset vauvan kanssa (esimerkiksi vauvahieronta ja kävelymeditaatio) ovat ihania keinoja rauhoittumiseen ja tekevät hyvää niin sinulle kuin vauvalle!

 

2. Raskauden jälkeen kehosi tarvitsee lempeää liikettä ja vahvistusta. Joogaharjoituksissa tuetaan erkauman palautumista, vahvistetaan lantionpohjan lihaksia ja avataan kehoon kertyneitä hoivajumeja. Mamababyjoogan tekeminen ei vaadi sinulta liikunnallista taustaa tai notkeaa kehoa, vaan voit tulla näihin äitiysjoogaohjaajan suunnittelemiin harjoituksiin mukaan juuri sellaisena kuin olet!

 

3. Joogan avulla pääset rauhassa tutustumaan kehoosi uudelleen raskauden ja synnytyksen jälkeen. Jooga opettaa sinulle lempeää oman kehon kuuntelua ja armollisuutta itseä kohtaan. Myötätuntoista suhtautumistapaa itseä kohtaan jos mitä tarvitaan vanhemmuudessa! 

Kokeile tästä muutamat täsmäliikkeet hoivaamaan selkärankaasi!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Kun tulet mukaan kurssille:

 

✔️ Pääset liikkumaan lempeästi ja turvallisesti yhdessä vauvan kanssa

✔️ Vahvistat lantionpohjan ja keskivartalon lihaksia sekä tuet erkauman palautumista

✔️ Pääset tekemään hoivajumeja avaavia ja ryhtiä parantavia joogaliikkeitä

✔️ Löydät lisää myötätuntoista suhtautumistapaa itseäsi kohtaan sekä lepohetkiä vauva-arkeen

✔️ Saat ideoita ja vinkkejä, kuinka olla läsnä niin itselle kuin vauvalle 

Kenelle Mamababyjooga-verkkokurssi sopii?

 

Kurssi sopii äideille, joilla on noin 1-15 kuukauden ikäinen vauva. Kaikista verkkokurssin harjoituksista voit nauttia myös ilman vauvaa. Osaa kurssin harjoituksista, kuten lantionpohjan lihasten tunnistusharjoituksia ja rentouttavia meditaatioita voit tehdä jo muutama viikko synnytyksen jälkeen. Olet tervetullut kurssille, vaikka synnytyksestä olisi vierähtänyt jo hieman enemmänkin aikaa. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa kehoa vahvistava ja avaava harjoittelu!

 

Aikaisempaa kokemusta joogasta sinulla ei tarvitse olla. Kurssilla tehtävistä joogaliikkeistä annetaan aina erilaisia vaihtoehtoja, jotta palautumisen eri vaiheissa olevat äidit saavat sopivan lempeää haastetta. Jooga sopii kyllä jokaiselle!

 

Verkkokurssipohja on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Verkkokurssin kaikki materiaalit on käytössäsi yhteensä 1 vuoden ajan, joten sinulla on hyvin aikaa perehtyä harjoituksiin. Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa voimme keskustella ja saat lisätietoa äiti-vauvajoogasta. Olen tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

 

Jos sinulle on jäänyt raskaudesta tai synnytyksestä kipuja, tai olet epävarma joogan soveltuvuudesta itsellesi tällä hetkellä, kysythän minulta lisää ennakkoon info@studiolaive.fi tai konsultoi lääkäriä ennen kurssin aloittamista.

Kurssin osiot:

 

1: Liikkeelle synnytyksen jälkeen

Ensimmäisen viikon osiossa pääset tutustumaan äiti-vauva-joogan periaatteisiin sekä siihen, miten soveltaa joogaa synnytyksen jälkeen. Lempeät jooga- ja meditaatioharjoitukset tuovat sinulle ja vauvalle rauhoittavia läsnäolon hetkiä!

2: Rentoutta ja vahvuutta lantionpohjaan

Toinen viikko on omistettu lantionpohjan lihaksia vahvistaville ja rentouttaville harjoituksille. Pääset herättelemään lantionpohjan lihaksia nousujohteisesti ja turvallisesti ilman turhaa suorittamisen tunnetta. Lisäksi pääset tekemään keskivartaloa vahvistavia joogaliikkeitä.

3: Arjen ergonomia

Kolmannessa osiossa saat vinkkejä, miten parantaa ryhtiä sekä ennaltaehkäistä vauva-arjessa helposti kehoon syntyviä jumeja. Kun kiinnität huomiota joogaharjoituksessa kehosi asentoihin ja hengitykseen, siirtyy sama viisaus vähitellen myös arjen askareihin!

4: Hellitä hartiat

Neljännessä osiossa pääset sulattamaan hoivajumeja erityisesti niskahartia-seudulta. Tulet oivaltamaan, miten kireä ja jumissa oleva lihas kaipaa ennen kaikkea säännöllistä liikettä. Lyhyet ja tehokkaat harjoitukset vauvan kanssa istuvat helpolla tavalla arkeesi!

5: Palauttavat hetket vauva-arjessa

Levon hetket tulevat tarpeeseen pikkulapsi-arjessa. Tämä osio kannustaa sinua kokeilemaan yinjoogaa ja meditaatioharjoituksia, jotka rauhoittavat fysiologisesti hermostoa. Samalla myös levottomana poukkoileva mieli pääsee hellittämään.

6: Voimaa kehoon

Kurssin viimeinen osio haastaa sinut hieman voimakkaampien joogaharjoitusten äärelle. Kuulet myös, miten jatkaa turvallisesti ja nousujohteisesti liikkumista. Virkistävä ja energisoiva joogaharjoitus yhdessä vauvan kanssa on piristävä hetki niin sinulle kuin vauvalle!

 

Voit edetä kurssilla omalla tahdillasi ja keskittyen erityisesti niihin osioihin, jotka tuntuvat sinulle tällä hetkellä tärkeimmille!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 17 kpl monipuolisia ja eri mittaisia jooga-, hengitys- ja meditaatioharjoituksia 

✔️  6 kpl lyhyitä luentoja ja tietoa synnytyksestä palautumisen tueksi

✔️ Arjen läsnäoloa lisääviä harjoituksia, joita voit tehdä yhdessä vauvan kanssa

✔️ Kirjalliset ohjeet parhaimpiin joogaliikkeisiin vauva-arjessa

✔️ Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä

Äiti-vauva-jooga on ollut arjen pelastus jo sadoille äideille! Erityistä kiitosta kurssimme on saanut siitä, että harjoituksia on voinut tehdä juuri silloin kun hetki on oikea!

 

 

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden myös tälle verkkokurssille. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

"Elviiran ohjaus on parasta! Ohjeet olivat aina selkeitä ja liikkeet turvallisen tuntuisia. Harjoitusten lempeä tunnelma välittyi ruudun läpi ja auttoi mua rauhoittumaan. Yllätyin, miten helppoa ja mukavaa oli tehdä joogaharjoituksia, vaikka en tiennyt joogasta ennen tätä mitään."

Tiina (40 v.) ja Pihla-vauva (3 kk)

"Vaikka olin jo ehtinyt aloittaa treenaamisen synnytyksen jälkeen, sain paljon hyödyllistä tietoa ja kivoja harjoituksia tältä kurssilta. Kurssi toi tekemiseeni malttia, sillä muuten olisin syöksynyt aivan liian nopeasti turhan voimakkaisiin liikkeisiin! Tykkäsin erityisesti lantionpohjan lihaksia vahvistavista harjoituksista, sillä niitä en meinaa yksin muistaa tehdä!"

Venla (28 v.) ja Iiris-vauva (12 kk)

"Kiitos tämän kurssin, sain helpotusta toivottaman jumissa oleviin hartioihin! Monet liikkeistä tuntuivat aivan ihanilta ja auttoivat myös selkäkipuihini. Minulle sopivat hyvin varsinkin kurssin lyhyet harjoitukset, sillä niitä oli helppo tehdä vauvan kanssa yhdessä."

Jasmine (24 v.) ja Robert-vauva (8 kk)

Verkkokurssin harjoitukset:

 

  1. Lempeästi liikkeelle -joogaharjoitus (25 min)
  2. Silityksiä vauvalle ja lempeä herätys keholle -joogaharjoitus (16 min)
  3. Lempeän asenteen kehomeditaatio (14 min)
  4. Lantionpohjan tuki -joogaharjoitus (11 min)
  5. Vahvuutta coreen -joogaharjoitus (45 min)
  6. Kymmenen hengitystä -hengitysharjoitus (9 min)
  7. Vetreyttä koko keholle -joogaharjoitus (56 min)
  8. Kävelymeditaatio vauvan kanssa (10 min)
  9. 3-4-6 -hengitysharjoitus (9 min)
  10. Niska-hartiaseutu rennoksi -joogaharjoitus (10 min)
  11. Sulata hoivajumit -joogaharjoitus (36 min)
  12. Jalkapohjahieronta vauvalle (11 min)
  13. Rauhan hetki -yinjoogaharjoitus (46 min)
  14. Yoga nidra (16 min)
  15. Myötätuntoinen hetki -meditaatio (7 min)
  16. Energian buustaus -joogaharjoitus (48 min)
  17. Vahvat jalat -joogaharjoitus (13 min)

 

+ 6 kpl miniluentoja ja paljon muuta lisätietoa harjoitusten yhteydessä!

Elviira Hyytiä – stressinhallinta

Moi, olen Elviira Hyytiä!

 

Olen kurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän joogamatkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt hyvinvoinnilleni niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Missionani on auttaa äitejä nauttimaan vauva-ajasta, voimaan entistä paremmin sekä vahvistamaan yhteyttä niin itseen kuin vauvaan! 

Minulla on kymmenen vuoden kokemus niin odottavien kuin synnyttäneiden äitien ohjaamisesta. Olen kouluttautunut äitiysjoogaan, synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Ohjauksessani korostuvat lempeys ja jooga-asentojen varioiminen juuri äidin kehon tarpeet huomioiden. Annan ohjauksessani aina lukuisia vinkkejä siihen, miten voit pienillä arjen valinnoilla edistää synnytyksestä palautumista ja lisätä arjessa jaksamista!

Kannustan äitejä ottamaan vauvan rohkeasti mukaan yhteisiin joogahetkiin, joissa on lupa leikkiä ja edetä omaan tahtiin. Pidän siitä, että joogamatolla äidit voivat pitää huolta niin itsestä kuin vauvasta eikä joogaharjoitukselle tarvitse löytää täydellisen rauhallista hetkeä. 

Olen Laive Oy:n toinen yrittäjä ja omistaja. Joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentajan lisäksi olen liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja. Laaja koulutustaustani takaa monipuolisen lähestymistavan ohjata äitejä kohti hyvinvointia!

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi!

 

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

Kuinka pian synnytyksen jälkeen voin aloittaa kurssin?

Osan tämän kurssin harjoituksista voit aloittaa jo muutama viikko synnytyksen jälkeen, kuten lantionpohjan lihasten tunnistusharjoitukset ja rentouttavat meditaatio- ja hengitysharjoitukset. Sinun ei siis tarvitse odottaa jälkitarkastukseen asti, vaan voit tulla mukaan jo ennen sitä. Kurssilla tehtävistä joogaliikkeistä annetaan aina erilaisia vaihtoehtoja, jolloin palautumisen eri vaiheissa olevat äidit saavat sopivan lempeää haastetta. Jos sinulla on jäänyt kipuja raskausajasta tai synnytyksestä tai jokin asia kehosi toipumisessa huolettaa erityisesti, voit konsultoida lääkäriä tai äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeuttia ennen kurssin aloittamista. 

Minkä ikäisen vauvan kanssa voin tulla mukaan kurssille?

Moni äiti on huomannut, että vauvan kanssa joogaaminen on helpointa, kun vauva ei vielä liiku kovin paljoa, joten tämän vuoksi suosittelen yleensä kurssia äideille joilla on noin 1-15 kk ikäinen vauva. Voit silti aivan hyvin tulla mukaan myös vanhemman tai hyvin liikkuvaisen vauvan kanssa. Kaikki kurssin harjoitukset on myös mahdollista tehdä ilman vauvaa!

Kärsin ajoittaisesta selkäkivuista ja virtsan karkailusta. Pystynkö silti tekemään verkkokurssin harjoituksia?

Ehdottomasti! Tällä kurssilla pääset tekemään erityisesti selkää ja lantionpohjan lihaksia vahvistavia sekä rentouttavia liikkeitä. Näistä harjoituksista on siis apua myös virtsan karkailuun. Kurssimme harjoitukset ovat olleet monelle vauva-arjen pelastus ja monet kehon krempat ovat jopa vähentyneet. Jos et ole vielä valmis hieman voimakkaampien harjoitusten äärelle muistathan, että kurssi on käytössäsi 1 vuoden ajan ja kurssi sisältää myös paljon paikallaan tehtäviä rentoutusharjoituksia. 

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja joogaharjoituksia, joita jokaisen on turvallista tehdä kotoa käsin. Erityisesti aloittelevana joogaajana on tärkeää, että pääset perehtymään joogaan ammattilaisen opastuksella. Näin joogaharjoitusten tekeminen on sinulle turvallista ja mukavaa. 

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia varten?

Kurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Vauvalle voit varata oman mattosi viereen viltin tai muun lämpimän alustan ja mieluisia leluja. Jooga ei ole onneksi välineurheilua!

Entä jos en pidäkään kurssista?

Tällä kurssilla on 100 % tyytyväisyystakuu. Mikäli et syystä tai toisesta pidäkään kurssista, voit palauttaa sen 14 päivän sisällä. Uskon kuitenkin, että tämä verkkokurssi kolahtaa myös sinuun, kuten myös muihin yli sataan tyytyväiseen kurssilaiseen. Nähdään kurssilla!

Innostuitko kurssista? Lähde mukaan kurssille nyt!

Hinta 59 €
Tilaa tästä!

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

 

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje