Jooga & stressin karkoitus -verkkokurssi

Tuntuuko, että stressitasosi on noussut huomaamattasi liian korkeiksi?

 

Huomaatko olevasi usein kireä ja kehosi on jatkuvasti jumissa?

 

Kaipaatko elämääsi lisää rentoutumista ja aikaa vain itsellesi? 

 

Kaikille meille arki on välillä kuormittavaa ja vauhti kiihtyy toisinaan liiankin kovaksi. Kiireisenkin arjen keskelle on kuitenkin mahdollista löytää lyhyitä rentouden hetkiä, saada vauhtia hidastumaan ja nauttia taas elämästä täysin siemauksin. Lyhyet ja helpot jooga-, meditaatio- ja hengitysharjoitukset ovat tukenasi matkallasi kohti onnellisempaa ja rennompaa arkea!

 

Jos vastaat joihinkin tai kaikkiin kohtiin "kyllä", suosittelen sinua jatkamaan lukemista eteenpäin!

 

✔️ Haluaisin ymmärtää miksi stressaan ja miten vähentää stressin oireita.

✔️ Haluaisin löytää arkeeni uusia palautumiskeinoja ja mieleen rauhaa.

✔️ Haluaisin nukkua paremmin ja saada kehon ja mielen kierroksia alas erityisesti iltaisin.

✔️ Haluaisin innostua kehoni huolehtimisesta ja löytää mulle sopivia kehonhuoltorutiineja.

✔️ Haluaisin löytää lisää lempeää asennetta itseäni kohtaan, ja siten myös rennomman asenteen elämään!

"Tää kurssi auttoi mua löytämään uusia keinoja selättää uupumus, joka on sitkeästi kulkenut mun mukana jo useamman vuoden ajan. Vihdoinkin löysin uudenlaista asennetta itseäni kohtaan ja annoin itselleni luvan pitää huolta itsestäni. Elviiran lempeä ja hyväksyvä asenne on jotain mikä kolahti ainakin muhun täysin!"

 
- Elina 32 v.

Miksi joogaa stressinhallintaan ja rentoutumiseen?

 

Joogan suosio stressinhallinnan ja palautumisen tukena on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina. Yhä useampi on löytänyt joogasta, hengitysharjoituksista ja meditaatiosta lääkkeen stressin oireisiin kuten väsymykseen, hermoston ylivirittyneisyyteen sekä ahdistuksen ja kiireen tunteisiin!

 

✔️ LEPOA

Jooga- ja hengitysharjoitukset auttavat hermostoasi rauhoittumaan. Rentoutuminen ja hellittäminen on taito, joka on mahdollista oppia ja ottaa osaksi välillä kiireistäkin arkea. Onneksi jooga- ja hengitysharjoitukset voivat olla myös pieniä minibreikkejä arjen keskellä, joiden avulla voit laskea kehon kierroksia ja hidastaa vauhtia.

 

✔️ LIIKETTÄ

Joogan lempeät liikkeet auttavat kehoasi ja mieltäsi rentoutumaan. Joogan ei tarvitse olla akrobaattisiin asentoihin taipumista ollakseen vaikuttavaa, vaan se voi olla myös kehoa kunnioittavaa ja lempeää liikettä. Parasta joogassa on se, että saat kehon- ja mielenhuoltoa samalla kertaa!

 

✔️ LÄSNÄOLOA

Joogan avulla opit olemaan läsnä tässä hetkessä. Monille meistä stressaavan olon aiheuttaa kehää kiertävät huoliajatukset. Jooga- ja meditaatioharjoitusten avulla voimme harjoitella päästämään irti mielessä pyörivistä ajatuksista ja laskeutua vahvemmin tähän hetkeen. Tässä hetkessä kaikki on hyvin!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

"Kurssi ylitti kaikki odotukseni! Opin paljon uutta itsestäni ja kehostani sekä sain erinomaisia työkaluja stressin lievittämiseen. Kurssin laajuus oli juuri sopiva ja asiat käytiin läpi selkeästi ja perusteellisesti. Ehdottomasti paras kurssi, mihin olen osallistunut!"

 
- Marja 58 v.

Lisää lempeää ja hyväksyvää asennetta 🧡

 

"Moi, olen Elviira! Mulle jooga on ollut jo pitkään yksi keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Mä eksyin joogan pariin jo kymmenen vuotta sitten, kun etsin helpotusta pitkittyneeseen selkäkipuun. Aluksi hieman epäilin, miten pystyisin pysähtymään niin rauhallisen liikkeen äärelle kun olin aiemmin tottunut liikkumaan vauhdikkaasti. Kuitenkin jo ensimmäinen joogatunti osoitti ennakkoluuloni turhiksi. Oli ihana huomata, miten rento ja rauhallinen liike vei minut mukanaan - ja sillä tiellä olen edelleen!

Uskon, että jooga sopii ihan jokaiselle - niin kankealle, notkealle kuin sillekin, jolle pysähtyminen on tosi vaikeaa! Mun intohimona on ollut jo pitkään muokata joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi ihan oikeasti nauttia liikkumisesta ja myös pysähtymisestä. Lempeyden ja hyväksyvän asenteen kautta jokaisen on mahdollista löytää itsestään voimavaroja ja nauttia elämästä enemmän.

Koulutukseltani olen liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja, jonka pohjalta minulle on rakentunut vankka osaaminen ihmisen hyvinvoinnista. Olen kouluttautunut myös joogaohjaajaksi ja mindfulness-tunnetaitovalmentajaksi, jonka kautta osaamiseni kehon ja mielen hyvinvoinnista on syventynyt entisestään. Musta on ihanaa päästä jakamaan tätä tietämystä ja vuosien joogakokemusta eteenpäin! Nähdään kurssilla!"

Kun lähdet mukaan tälle kurssille:

 

✔️ Pääset tekemään helppoja ja kaikille soveltuvia joogaharjoituksia

✔️ Opit, miten vähentää stressiä ja palautua paremmin

✔️ Löydät uusia tapoja huoltaa kehoasi lempeiden, mutta tehokkaiden harjoitusten avulla

✔️ Osaat rauhoittaa kehon ja mielen kierroksia erityisesti iltaisin ja työpäivän aikana

✔️ Löydät lisää lempeää ja arvostavaa asennetta itseäsi kohtaan

Kenelle Jooga & stressin karkoitus -verkkokurssi sopii?

 

Jooga & stressin karkoitus -verkkokurssi sopii sinulle, joka tunnistat itsessäsi kuormittumisen merkkejä ja kaipaat rentoutumisen & hellittämisen hetkiä arkeesi. Kurssille on otettu mukaan erityisesti lyhyitä ja helppoja jooga- ja meditaatioharjoituksia, sillä useilla meistä ei ole aikaa tehdä kotona aina pidempää harjoitusta. Usein lyhytkin harjoitus tekee jo ihmeitä - niin keholle kuin mielelle!

 

Kurssin harjoitukset soveltuvat erityisen hyvin aloittelijoille ja rauhallisen joogan ystäville. Kurssilla emme tee akrobaattista joogaa, vaan kehoa kuuntelevaa ja lempeää joogaa joka on turvallista jokaisen keholle. Verkkokurssimme sopiikin jokaiselle ikään, kuntoon ja taitotasoon katsomatta.

 

Pienet kehon krempat eivät haittaa menoa sillä saat kurssilla lukuisia vaihtoehtoja jooga-asentojen tekemiseen. Meidän mielestä joogaa voi ihan aidosti tehdä jokainen, ja tästä olemmekin saaneet erityisen paljon kiitosta osallistujilta!

Minkälainen tämä verkkokurssi on? 

 

Voit tehdä Jooga & stressin karkoitus -verkkokurssin joogaharjoituksia täysin omalla tahdillasi. Kurssi sisältää 15 kpl eri mittaisia jooga-, meditaatio- ja hengitysharjoituksia sekä runsaasti tietoa stressireaktiosta ja erilaisista palautumiskeinoista. Moni osallistuja on kertonut, että kurssin jälkeen erityisesti lyhyet hengitys- ja rentoutusharjoitukset ovat jääneet pysyvästi osaksi elämää ja ennen kaikkea uudenlainen asennoitumistapa stressaavia tilanteita kohtaan! Kurssin jälkeen ymmärrät paremmin stressireaktiotasi ja tiedät, minkälaisilla keinoilla voit lievittää stressin oireita. Nämä opit kantavat mukanasi läpi elämän!

 

Verkkokurssipohja on helppokäyttöinen ja pääset aloittamaan kurssin heti tilauksen jälkeen. Kurssin materiaalit ovat käytössäsi 6 kuukauden ajan.  Videoiden laatu on tietenkin hyvä, jotta sinun olisi helppoa tehdä joogaharjoituksia esim. puhelimelta tai yhdistää kuva tv-ruutuun. Erityisiä välineitä et tarvitse tällä kurssilla. Riittää, kun sinulla on jonkinlainen joogamatto sekä muutama viltti ja tyyny. Kotijoogassa helppous ja vaivattomuus on valttia, jotta harjoituksia tulisi tehtyä!

 

Kurssin suorittamista tukee yhteinen suljettu Facebook-ryhmämme, johon voit liittyä halutessasi. Siellä sinun on mahdollisuus kysyä lisää joogasta ja pääset katsomaan myös muita extra-materiaaleja, joita julkaisemme tasaisin väliajoin. Olemme tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

1. osio:  Jooga stressinhallinnan tukena

 

Ensimmäisessä osiossa kuulet perustietoa stressi- ja rentoutusreaktiosta. Miniluento (22 min) avaa sinulle, miten voit joogan avulla edistää stressinhallinnan taitojasi ja vahvistaa kykyäsi rentoutua ja rauhoittua - niin kehon kuin mielen tasolla! Pääset myös pohtimaan omaa stressikuormaasi ja miten voisit lisätä palautumisen hetkiä arkeesi. 

G

2. osio: Palaudu paremmin

 

Toisessa osiossa pääset viemään palautumisen taitoja heti käytäntöön! Rauhoittava yinjooga (40 min) ja Yoga nidra -meditaatio (18 min) solahtavat kiireisenkin arjen keskelle tasaamaan hektistä oloa. Kun sinulla on aikaa enemmän, voit nautiskella pidemmästä yinjoogaharjoituksesta (90 min). Lisäksi saat myös yinjoogaharjoituksen (21 min) hyvään uneen! Stressihormonien tasosi pääsevät laskemaan ja matkasi kohti parempaa palautumista voi alkaa. 

G

3. osio: Liiku lempeästi

 

Liike on lääkettä ja tässä osiossa lääkettä sinulle tuovat monipuoliset joogaharjoitukset! Aloita päiväsi aurinkotervehdyksillä (9 min) tai aamujoogalla (14 min), tai kenties virkistyt näiden harjoitusten avulla työpäiväsi lomassa? Kun sinulla on aikaa pidemmille harjoituksille, voit tarttua energisoivaan voimakkaaseen joogaan (58 min ) tai kehoa avaavaan pehmeään joogaan (34 min). Liikkuminen tuulettaa niin kehoa kuin mieltä!

G

4. osio: Hellitä hengitystä

 

Neljäs osio on omistettu hengitykselle, sillä rauhallisen hengityksen avulla voimme aktivoida vagushermoa eli käynnistää rentoutusreaktion. Flowjooga (49 min) vapauttaa kireyksiä kylkien ja vatsan alueelta ja auttaa sinua syventämään hengitystäsi. Kun olosi on ylivirittynyt, löydät rauhaa Palleahengitysharjoituksesta (8 min) ja Vuorosierainhengitykestä (8 min). Brahmarihengitys (8 min) johdattaa sinut päästämään irti pinnallisesta hengityksestä ja aktivoi lepohermostoasi.

G

5. osio: Tauota työpäivää

 

Viidennessä osiossa tutustut meditaatio-harjoituksiin, joiden avulla kehität keskittymiskykyäsi ja opit päästämään irti kuormittavista ajatuksista. Kirkas mieli -meditaatio (18 min) ja Tässä hetkessä -meditaatio (11 min) auttavat sinut laskeutumaan nykyhetkeen ja tarkastelemaan sitä hyväksyvällä asenteella. Tuolijooga (10 min) tuo päivääsi virkistävän tauon, joka elvyttää kehoa ja rauhoittaa mieltä. Saat myös oivalluksia, miten lisäät palauttavia mikrotaukoja työn tai opiskelun keskelle!

Voit lunastaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla. Lue ohjeet liikuntaeduilla maksamiseen tästä!

Verkkokurssi sisältää:

 

✔️ 15 kpl helppoja jooga-, meditaatio- ja hengitysharjoituksia (5 - 90 min)

✔️ Tiivis tietopaketti stressinhallinnasta ja palautumisen periaatteista

✔️ Ohjeita vaivattoman ja turvallisen kotijoogan tekemiseen ilman turhaa suorittamista

✔️ Ohjaajan ja Facebook-ryhmän tuki käytössäsi läpi kurssin - ja myös sen jälkeen!

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko maksaa verkkokurssin liikuntaetuuksilla?

Kyllä vain, voit maksaa liikuntaetuuksilla: Smartum, Edenred, Eazybreak, ePassi ja Tyky. Lue ohjeet liikuntaetuuksilla maksamiseen!

 

En ole tehnyt koskaan joogaa eli sopiiko kurssi minulle?

Kyllä vain! Tälle verkkokurssille on valittu erityisesti helppoja joogaharjoituksia, joita jokaisen on mahdollista tehdä. Annan myös lukuisia eri vaihtoehtoja joogaliikkeiden tekemiseen eli pienet krempat ja kehon jäykkyys eivät haittaa menoa! 

 

En ole koskaan meditoinut eli uskallanko tulla mukaan kurssille?

Ehdottomasti kyllä! Meditointi saattaa kuulostaa aluksi mystiselle ja ihmeelliselle, mutta sitä se ei oikeastaan lainkaan ole. Kurssin meditaatio- ja hengitysharjoitukset ovat perusharjoituksia, joissa harjoitellaan aloilleen pysähtymistä ja rauhallisen hengityksen etsimistä. Nämä harjoitukset soveltuvat aivan jokaiselle ja monia meditaatioharjoituksia on helppoa viedä osaksi arkea.

 

Olen jo pitkään tuntenut oloni todella uupuneeksi. Onko kurssista apua minulle?

Tämän kurssin lempeät jooga-, meditaatio- ja hengitysharjoitukset tarjoavat levon ja elpymisen hetkiä. Voit aloittaa kurssin lyhyimmistä harjoituksista ja tunnustella, miten ne vaikuttavat oloosi. Moni on kokenut uupumuksen oireiden hellittävän kurssin edetessä. Kurssin harjoitukset eivät kuitenkaan hetkessä korjaa oloa tai korvaa lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattilaisen tarjoamaa apua. Haethan siis rohkeasti apua, jos uupumus edelleen jatkuu sillä. Todennäköisesti kuitenkin myös lääkärisi suosittelee erilaisia rentoutusmenetelmiä, joita tällä kurssilla pääset tekemään.

 

Mitä välineitä tarvitsen joogaharjoituksia varten?

Verkkokurssin harjoituksiin et tarvitse mitään erityisiä välineitä. Jonkinlainen joogamatto sekä muutama tyyny ja viltti riittävät. Jooga ei ole onneksi välineurheilua!

Rahat takaisin -takuu

 

Jo yli sata tyytyväistä joogia on nauttinut verkkokurssimme lempeistä joogaharjoituksista ja saanut apua uupumuksen oireisiin. Uskomme, että myös sinä nautit kurssista!

 

Mikäli kurssi ei jostain syystä kuitenkaan tunnukaan hyvälle, sinulla on täysi oikeus palauttaa kurssi. Uskallammekin, luvata sinulle 14 päivän rahat takaisin -takuun, mikäli et ole tyytyväinen kurssiin. Maksamme rahat takaisin tilillesi, emmekä kysy syytä palautukselle. Voit aloittaa kurssin siis täysin ilman riskiä!

"Oli ihanaa päästä osallistumaan vihdoin teidän kursseille kotoa käsin. Ääni kuului hyvin ja kuva oli kirkasta. Motivoi kummasti tekemään harjoituksia kiireisen arjen keskellä! Pidin myös siitä, että kurssin harjoituksia sai tehdä rauhassa 6 kk ajan."

 

-  Tiina 38 v.

"Ohjaus oli ihanan asiantuntevaa, lempeää ja korosti itsen kuuntelua. Sitä, jos mitä tarvitaan lisää tähän hetkeen! Moni jooga- ja meditaatioharjoituksista on jäänyt arkeeni pysyvä

sti!"

 

- Anna 32 v.

"Olin aina luullut, että mun taidot ei riitä joogaan mutta onneksi olin väärässä! Tykkäsin rauhallista joogaharjoituksista ja että kurssilta löytyi myös lyhyitä harjoituksia kiireisen arjen keskelle. Ja kaiken lisäksi jooga tuntui ihan superhyvälle! Jatkoon!"

 

- Enni 27 v.

Kurssi sisältää tärkeimmät askeleet kohti rennompaa kehoa & mieltä sekä pysyviä muutoksia arjen rutiineihin. Samalla saat haltuun joogan alkeet!

 

 

15 kpl joogaharjoituksia maksaisi normaalisti studiolla joogatessa 200 € ja lisämateriaalit vähintään saman verran. Tämän verkkokurssi maksaa kuitenkin vain 59 €!

 

 

Investointisi elämänmittaiseen muutokseen maksaa siis vain noin viiden lounaan hinnan!  🧡

 

 

 

Jos sulla herää mitä tahansa kysyttävää, vastaan mielelläni: info@studiolaive.fi

Aloita matkasi kohti stressittömämpää arkea ja aloita kurssi vaikka heti!

Hinta 59 €

59,00 Tilaa nyt

 

Haluaisitko antaa tämän verkkokurssin jollekin lahjaksi? Käy lunastamassa lahjakortti!

Studio Laive

Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253

info@studiolaive.fi

Uutiskirje