Mamababyjooga-nettijoogakurssi

Kaipaatko apua liikkumisen aloittamiseen synnytyksen jälkeen? Toivotko, että saisit helpotusta kehosi kireyksiin? Haluatko liikkua yhdessä vauvan kanssa?

 

Raskaus ja synnytys ovat kaikille naisille iso muutos niin kehon kuin mielen tasolla! Vauva-arjen keskellä omasta itsestä huolehtiminen jää helposti taka-alalle, kun rinnalla on hoivaa ja rakkauta tarvitseva pieni ihminen. Moni äiti on synnytyksen jälkeen epävarma siitä, millainen liikunta olisi sopivaa ja turvallista. Lyhyet ja samalla tehokkaat joogaharjoitukset ovat vauva-arjen pelastus, sillä niitä on helppo tehdä yhdessä vauvan kanssa kiireisenkin arjen keskellä!

 

Jos tunnistat itsesi näistä, mamababyjooga on kenties juuri sinua varten!

 

  • Niska-hartiaseutusi ja selkäsi on jatkuvasti jumissa vauvan hoitamisesta
  • Olet epävarma, minkälainen liikunta sopii sinulle synnytyksen jälkeen
  • Olet väsynyt ja kaipaat vinkkejä palautumiseen
  • Lantionpohjan lihakset ovat hukassa etkä tiedä, miten vahvistaa niitä
  • Sinun on vaikea löytää aikaa liikkumiselle
  • Haluat liikkua yhdessä vauvan kanssa
  • Kaipaat vinkkejä myönteiseen vuorovaikutukseen vauvan kanssa

Kokeile tästä muutamat ihanat joogaliikkeet hellittämään niska-hartiaseudun kireyksiä!

"Mamababy-joogatunneilla pääsen tekemään harjoituksia, joita en kotona normaalisti tee. On ihanaa, että tunneilla on sekä vahvistavia että venyttäviä harjoitteita. Molemmille on selvästi tarvetta!"

- Sinna ja Veini (8 kk)

 

Kurssilla tulet oppimaan:

 

  • Ohjausta kehon kireyksien avaamiseen ja ryhdin parantamiseen
  • Koko kehoa ja lantionpohjan lihaksia vahvistavia harjoituksia
  • Keinoja rentoutumiseen ja rauhoittumiseen arjen keskellä
  • Tukea äidin ja vauvan myönteiseen vuorovaikutukseen
  • Tietoa liikkumisen aloittamisesta turvallisesti synnytyksen jälkeen

Miksi joogaa synnytyksen jälkeen?

 

Jooga on yksi parhaista liikuntamuodoista tukemaan synnytyksestä palautumista, sillä joogaharjoitukset sekä vahvistavat että avaavat kehoa! Tavoitteenamme on lantionpohjan lihasten vahvistaminen, erkauman palautumisen tukeminen ja koko kehon toiminnallisuuden lisääminen. Kiinnitämme huomiota vauvan imettämisen ja kantamisen mukanaan tuomien jumien avaamiseen erityisesti niska-hartiaseudun, selän ja lantion alueella.

Verkkokurssin joogaharjoitukset sisältävät hengityksen tahdissa tehtäviä kehoa vahvistavia ja rentouttavia liikkeitä sekä ohjattuja läsnäoloharjoituksia vauvan kanssa. Osan joogaliikkeistä voit tehdä yhdessä vauvan kanssa, mutta voit tehdä harjoituksia myös yksin vauvan ollessa esimerkiksi päiväunilla. Läsnäoloharjoituksissa vauvan kanssa tutustutaan esimerkiksi vauvahierontaan ja kävelymeditaatioon, jotka ovat loistavia keinoja arjessa rauhoittumisen tueksi! 

 

 

 

Nettijoogakurssi sisältää:

  • 12 joogaharjoitusta (6-40 min)
  • 6 miniluentoa
  • Viikottaisen arkihaasteen
  • Kirjalliset ohjeet parhaimpiin joogaliikkeisiin vauva-arjessa
  • Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä

Miten verkkokurssi toteutetaan?

 

Kuuden viikon verkkokurssille voit tulla mukaan 11.1.2021 alkaen! Kurssin materiaalit avautuvat sinulle viikko kerrallaan ja ovat käytössäsi yhteensä 6 kuukauden ajan kurssin alkamisesta. Helppokäyttöiseltä verkkokurssipohjalta voit tehdä harjoituksia kätevästi sinun ja vauvan aikataulun mukaan juuri silloin, kun teille parhaiten sopii!

Verkkokurssin aikana opit synnytyksestä palautumista edistäviä joogaharjoituksia, jotka sopivat kaikille äideille kunto- ja taitotasoon katsomatta. Viikkoteemojen kautta pääset luomaan lempeää suhdetta liikkumiseen, kehonhuoltoon ja stressinhallintaan. Viikon aluksi kuulet aina johdannon viikon teemaan sekä vapaaehtoisen arkihaasteen, jonka jälkeen voit tehdä omalla tahdillasi joko pidemmän tai lyhyemmän joogaharjoituksen - tai vaikka molemmat!

 

Viikko-ohjelma:

  1. Miniluento & arkihaaste 20 min
  2. Joogaharjoitus 6-20 min
  3. Joogaharjoitus 20-40 min

 

Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa käymme keskustelua kurssin aikana heränneiden kysymysten pohjalta. Olemme tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

 

Verkkokurssin teemat:

Viikko 1: Liikkeelle synnytyksen jälkeem

Viikko 2: Arjen ergonomia

Viikko 3: Hellitä hartiat

Viikko 4: Rentoutta ja vahvuutta lantionpohjaan

Viikko 5: Voimaa kehoon

Viikko 6: Palauttavat hetket vauva-arjessa

 

Viikkoteemat:

 

Viikko 1:  Joogan ja liikunnan aloittaminen synnytyksen jälkeen

Viikko 2: Niskahartiaseutu ja selkä rennoksi

Viikko 3: Lantionpohjan vahvistaminen

Viikko 4: Voimaa jalkoihin ja keskivartaloon 

Viikko 5: Palauttavat hetket vauva-arjessa

"Olin hämmästynyt, kuinka suuri merkitys hengityksellä on harjoituksissa. Hengityksen huomiointi ja harjoitteet tunnilta ovat huomaamatta siirtyneet myös arkeeni."

- Jutta ja vauva

"Elviiran ohjaus on parasta! Mulle tuli turvallinen olo aloittaa liikkumaan taas synnytyksen jälkeen ja löytää mun keho uudestaan!"

- Anni ja Sofia-vauva

"Olipa monipuolisia liikkeitä läpi kurssin ja harjoitteita oli helppo toistaa myöhemminkin. Ohjaajan rauhallinen ohjeistapa miellytti kovin!".

- Anu ja vauva

Kenelle kurssi sopii?

 

Kurssi sopii äideille, joilla on noin 2-12 kuukauden ikäinen vauva. Joogaharjoitusten avulla pääset rauhassa tutustumaan raskausajan ja synnytyksen tuomiin muutoksiin kehossasi, ja kuuntelemaan niin kehon kuin mielen tuntemuksia. Kurssilla tehtävistä joogaliikkeistä annetaan erilaisia vaihtoehtoja, jotta palautumisen eri vaiheissa olevat äidit saavat sopivan lempeää haastetta. Aikaisempaa kokemusta joogasta tai liikunnallista taustaa sinulla ei tarvitse olla.

Jos sinulle on jäänyt raskaudesta tai synnytyksestä kipuja tai olet epävarma joogan soveltuvuudesta itsellesi tällä hetkellä, konsultoithan lääkäriä ennen kurssin aloittamista.

 

 

Voit maksaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla.

Lue ohjeet ja hyödynnä liikuntaetusi!

Elviira Hyytiä – stressinhallinta

Moi, olen Elviira Hyytiä!

 

Olen kurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan! Kolmen lapsen äitinä olen päässyt kokemaan joogan hyödyt niin raskausaikana, synnytykseen valmistautumisessa kuin pikkulapsiarjessa. Haluan auttaa äitejä nauttimaan vauva-ajasta, voimaan paremmin sekä luomaan vahvempi yhteys omaan vauvaan. 

Minulle jooga on yksi keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Nautin siitä, että joogaharjoituksessa voi pysähtyä kuuntelemaan itseä ja omia tarpeita. Uskon, että jooga sopii ihan jokaiselle. Intohimoni onkin tehdä joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi tehdä omaa kehoa kunnioittavaa harjoitusta.  Ohjauksessani korostuvatkin lempeä ja hyväksyvä asenne itseä kohtaan sekä kannustava ote.

Toimin Laive Oy:n toisena omistajana, koulutan mindfulnessiin ja hyvinvointiin liittyvillä teemoilla sekä ohjaan joogaa. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta. Olen erikoistunut äitiysjoogaan sekä synnytyksen jälkeiseen liikuntaan sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiseen. Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja.

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi!

 

Olemme kokeneet joogan toimivaksi omassa arjessamme ja lukuisat ihmiset ovat saaneet apua joogasta!

 

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden kaikille verkossa tapahtuville kursseillemme! Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Innostuitko kurssista? Tule mukaan!

Hinta 59 €
Ilmoittautuminen seuraavalle kurssille avataan myöhemmin
Yhteystiedot

Laive Oy

Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje