Virkeyttä ja virtaa aineenvaihduntaan -verkkokurssi 11.1.-14.3.2021

Tuntuuko kehosi välillä tukkoiselta ja raskaalta? Toivoisitko olevasi energisempi ja palautuvasi paremmin arjen haasteiden keskellä?

 

Moni meistä kaipaa talven keskellä helpotusta väsymykseen, lisää energiaa arkeen ja keinoja aineenvaihdunnan tehostamiseksi. Joogan lempeät mutta tehokkaat täsmäliikkeet auttavat elimistöä kohti tasapainoa kestävällä tavalla. Vaikka väsyttäisi, liike on mitä parasta lääkettä niin keholle kuin mielelle!

 

Jos tunnistat itsesi näistä, aineenvaihduntaa virkistävä jooga on ehkä juuri sinua varten!

 

  • Olet kyllästynyt jatkuvaan väsymykseen ja vetämättömään oloon.
  • Keho tuntuu kireältä ja tukkoiselta, ja kaipaat lisää rentoutta ja virkeyttä.
  • Keho ja mieli käyvät ylikierroksilla, etkä osaa pysähtyä.
  • Haluat löytää kestäviä keinoja aineenvaihdunnan ja painonhallinnan tueksi.
  • Haluat vähentää kehon turvotuksia ja aktivoida nestekiertoa.
  • Etsit keinoja suoliston terveyden edistämiseen.
  • Olet kiinnostunut oppimaan lisää joogasta ja sen myönteisistä vaikutuksista kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin!

Kokeile tästä lyhyt joogaharjoitus aineenvaihduntasi tueksi!

"Elviiran ohjaus oli lempeää ja itsensä hyväksymään kannustavaa. Opinkin että myös lempeällä liikkeellä voi saada tuloksia ja hyvää oloa. Lisäksi Elviiran aurinkoinen olemus jo yksin olisi saanut hyvälle mielelle. Suurkiitokset!"

- Margetta 42 v.

Miksi joogaa aineenvaihdunnan tueksi?

 

Monella meistä elimistön ja aineenvaihdunnan toiminta on heikentynyt liiallisen kuormituksen, pitkittyneen stressin ja liikkumattomuuden myötä. Kokonaisvaltaisesti niin kehoa kuin mieltä hoitava jooga hillitsee stressiä ja tarjoaa keholle lempeää liikettä! 

Aineenvaihdunnan vilkastuttamisen kannalta on tärkeää saada stressitasot laskuun. Stressi nostaa kortisolihormonien määrää veressä, mikä taas hidastaa aineenvaihduntaa kehon suojellessa itseään stressiltä. Rentouttavat ja rauhalliset yinjoogaharjoitukset hillitsevät stressiä ja tukevat samalla aineenvaihdunnan ja ruuansulatuksen toimintaa.

Dynaamisemmat joogaharjoitukset taas aktivoivat nestekiertoa sekä tukevat ruuansulatuksen toimintaa ja kuona-aineiden poistumista. Moni kokeekin olonsa joogaharjoituksen jälkeen rentoutuneeksi ja samalla virkityneeksi! 

Joogan hyvät vaikutukset voi huomata jo muutaman harjoituksen jälkeen. Onkin aika unohtaa uskomus siitä, että vain runsas ja kovatehoinen liikunta edistää terveyttä ja tehostaa aineenvaihduntaa!

 

Verkkokurssilla tulet oppimaan:

 

  • Aineenvaihduntaa vilkastuttavia joogaharjoituksia
  • Suolistoa ja sisäelimiä hoitavia joogaliikkeitä
  • Tietoisen syömisen, painonhallinnan ja lempeän liikkumisen periaatteita
  • Rentoutumisen ja stressinhallinnan taitoja
  • Myötätuntoista asennetta itseä kohtaan
  • Arkihaasteiden kautta uusia arjen rutiineja

Miten verkkokurssi toteutetaan?

 

Kuuden viikon verkkokurssi alkaa 11.1.2021! Kurssin materiaalit avautuvat sinulle viikko kerrallaan ja ovat käytössäsi kurssin jälkeen vielä kolmen viikon ajan eli 11.1.-14.3.2021. Helppokäyttöiseltä verkkokurssipohjalta voit tehdä kurssin harjoituksia kätevästi ja helposti oman aikataulusi mukaan! 

Verkkokurssin aikana opit aineenvaihduntaa edistäviä lempeitä ja hieman voimakkaampia joogaharjoituksia, jotka sopivat kaikille kunto- ja taitotasoon katsomatta. Viikkoteemojen kautta pääset luomaan myös uudenlaista suhdetta liikkumiseen, syömiseen ja stressinhallintaan. Viikon aluksi kuulet aina johdannon viikon teemaan sekä vapaaehtoisen arkihaasteen, jonka jälkeen voit tehdä omalla tahdillasi joko pidemmän tai lyhyemmän joogaharjoituksen - tai vaikka molemmat!

 

Viikko-ohjelma:

  1. Miniluento & arkihaaste 20 min
  2. Joogaharjoitus 60 min (esim. yinjooga, hathajooga)
  3. Joogaharjoitus 20 min (esim. tuolijooga tai virkistävä aamujooga)

 

Halutessasi voit myös liittyä kurssin suljettuun Facebook-ryhmään, jossa käymme keskustelua kurssin aikana heränneiden kysymysten pohjalta. Olemme tukenasi läpi kurssin ja myös sen jälkeen yhteisessä Facebook-ryhmässämme!

Verkkokurssin teemat:

Viikko 1: Palautuminen haltuun

Viikko 2: Aineenvaihduntaan vauhtia

Viikko 3: Tietoinen syöminen

Viikko 4: Suoliston ja sisäelinten hyvinvointi

Viikko 5: Vähennä stressiä

Viikko 6: Uudet rutiinit osaksi arkea

 

Verkkokurssi sisältää:

 

  • 12 joogaharjoitusta (20-60 min)
  • 6 miniluentoa
  • Viikoittaisen arkihaasteen
  • Asiantuntijan ja ryhmän tuki suljetussa Facebook-ryhmässä
  • Lisämateriaalia kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemiseen

Kenelle verkkokurssi sopii?

 

Virkeyttä ja virtaa aineenvaihduntaan -verkkokurssi sopii sinulle, joka kaipaat arkeesi lisää lempeää liikettä ja helpotusta tukkoiseen oloon. Kurssilla opit, miten voit joogan avulla pitää huolta itsestäsi ja tuntea olosi energisemmäksi ja kevyemmäksi! 

Kurssin harjoitukset soveltuvat jokaiselle ikään, kuntoon tai painoon katsomatta, eikä sinulla tarvitse olla aikaisempaa kokemusta joogasta. Saat kurssilla lukuisia vaihtoehtoja jooga-asentojen tekemiseen. Olemme perehtyneet erityisesti siihen, miten joogaharjoituksesta voi tehdä sopivaksi ihan jokaiselle!

Jooga kuuluu jokaiselle!

"Kurssin sisältö ylitti odotukseni! Tuli luentoa, ohjattua jogaa, arkihaastetta ja asian monipuolista käsittelyä monesti myös itselle uudesta näkökulmasta. Olen erittäin tyytyväinen että osallistuin kurssille!"

- Netta 27 v.

"Viikon alun luento herätteli aina viikon teemaan ja harjoitukset olivat selkeitä ja helppoja seurata. Eivät harjoitukset kuitenkaan olleet aina kevyitä, vaan hiki virtasi ja se oli hyvä juttu!!"

 

- Anni 38 v.

"Sisältö oli ilahduttavan monipuolinen! Aloittelijakin pääsi hyvin asanoista jyvälle ja aina löytyi omalle keholle sopiva variaatio liikkeestä. Viikkohaasteiden myötä tuli pohdittua omia tapoja ja muutamat muutokset ovat kantaneet aina tähän päivään asti!"

- Liisa 57 v.

 

Voit maksaa verkkokurssin myös liikuntaetuuksilla.

Lue ohjeet ja hyödynnä liikuntaetusi!

Moi, olen Elviira Hyytiä!

 

Olen kurssin ohjaaja ja kuljen mukanasi läpi tämän matkan. Ohjauksessani korostuvat lempeä ja hyväksyvä asenne itseä kohtaan sekä kannustava ote. Uskon, että jooga sopii ihan jokaiselle. Intohimoni onkin tehdä joogaharjoituksista sellaisia, että jokainen voi tehdä omaa kehoa kunnioittavaa harjoitusta.

Minulle jooga on yksi keino harjoittaa läsnäoloa ja pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Nautin siitä, että joogaharjoituksessa voi pysähtyä kuuntelemaan itseä ja omia tarpeita. Haluan olla jakamassa tätä tietoa ja kokemusta eteenpäin. Olen iloinen siitä, että saan olla näiden teemojen äärellä joogakursseillani ja oppia itsekin joka päivä lisää!

Toimin Laive Oy:n toisena omistajana, koulutan mindfulnessiin ja hyvinvointiin liittyvillä teemoilla sekä ohjaan joogaa. Minulla on kymmenen vuoden kokemus joogan ohjaamisesta. Koulutukseltani olen joogaohjaaja ja mindfulness-tunnetaitovalmentaja sekä liikunta- ja terveystieteiden maisteri ja psykologian aineenopettaja. 

Mikäli sinulla heräisi jotain kysyttävää, otathan rohkeasti yhteyttä: info@studiolaive.fi!

 

"Asanoissa tulee olla samassa määrin lujuutta ja lempeyttä."

Joogasutra 2.46

 

Olemme kokeneet joogan toimivaksi omassa arjessamme ja lukuisat ihmiset ovat saaneet apua joogasta!

 

 

Siksi uskallamme taata 14 päivän palautusoikeuden kaikille verkossa tapahtuville kursseillemme! Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Aloita matkasi kohti virkeämpää arkea!

Tilaa verkkokurssi hintaan 69 €! >>
Yhteystiedot

Laive Oy,  Kympinkatu 7, 40320 Jyväskylä

041 319 5253
info@studiolaive.fi
Uutiskirje